Hz. Həvva Hz. Adəmin qabırğasından yaranıb? – Uydurulmuş hədislərin Quranla rədd edilməsi
Hz. Həvvanın necə yaranması mövzusu tarixi mənbələrdə
ixtilafa səbəb olan məsələlərdəndir. Bir sıra mənbələr iddia edir ki, Hz. Həvva
guya Hz. Adəmin qabırğasından yaranıb. Həmin saxta hədisi birgə oxuyaq;
Saxta hədis: “Qadın əyri qabırğa kimidir. Əgər əyib
düzəltmək istəsən, sınar. Əgər toxunmasan, sənə fayda verər.”
Bu hədis həm şiə, həm sünni mənbələrində qeyd
olunmuşdur. Maraqlıdır ki, bəzi mənbələrdə bu saxta hədis, hədisi qüdsi olaraq
keçməkdədir.
Bəziləri öz sözlərinə dəlil olaraq Quran ayələrini gətirmək
istəsə də, yenə də yanlışlığa yol vermiş və bəzi nüansları gözdən qaçırmışlar.
Gəlin bu mövzuda olan ayələrə nəzər salmaqla sözümüzü davam etdirək;
Nisa 1: “Ey insanlar! Sizi tək bir nəfsdən yaradan,
ondan zövcəsini yaradan və onlardan da bir çox kişi və qadın (törədib yer
üzünə) yayan Rəbbinizdən çəkinin!”
Əraf 189: “Sizi tək bir nəfsdən yaradan, ünsiyyət
bağlayıb rahatlıq tapsın deyə ondan onun zövcəsini yaradan Odur.”
Zümər 6: “Allah sizi tək bir nəfsdən yaratdı. Sonra ondan zövcəsini
yaratdı.”
Bəziləri bu üç
ayədə خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا “xaləqakum
min nəfsiv vəhidətiv və xaləqa minhə” ayəsini “bir insandan” anlayırlar, yəni,
“sizi bir insandan yaratdım, sonrada ondan (kişidən) qadını yaratdım” şəklində.
Burda ondan sözünü kişi mənasında anladıqları üçün qabırğa deyirlər. Amma minhə
(o) zəmiri qadın cinsindədir, Adəm isə kişidir.
a) Ayədə “bir
insandan” demir “bir nəfsdən” deyir, yəni, eyni növdən yaratdım. Qadında
kişinin növündəndir.
Rum 21: “ Ünsiyyətdə
rahatlıq tapasınız deyə, sizin üçün nəfsinizdən (növünüzdən) zövcələr
yaratması, aranıza məhəbbət və mərhəmət salması da Onun dəlillərindəndir.
Həqiqətən, bunda düşünən toplum üçün ibrətamiz dəlillər vardır.”
Nəhl 72: “Allah
sizin üçün nəfsinizdən (növünüzdən) zövcələr yaratdı, zövcələrinizdən də sizin
üçün övladlar və nəvələr yaratdı və sizə pak ruzilər verdi.”
b) Bu ayələrdə
“nəfs” sözünü qabırğa anlayanlar, Allah Rəsulunun (s) da bizim qabırğamızdan
olduqunu düşünür? Ayəyə diqqət edək;
Tövbə 128: Sizə
özünüzdən (nəfsinizdən) elə bir elçi gəldi ki, sizin əziyyətə düşməyiniz
ona ağır gəlir. O sizə qarşı qayğıkeş, möminlərə şəfqətli, rəhmlidir.”
Allah Rəsulu (s)
da bizim nəfsimizdən idi, yəni, bizim növümüzdən idi, bizim kimi bir insan idi,
mələk deyildi.
İsra 94:
“İnsanlara doğru yolu göstərən rəhbər gəldiyi zaman onların iman etməsinə
ancaq: “Allah bir insanımı elçi göndərdi?”– demələri mane oldu.”
İsra 95: “De:
“Əgər yer üzündə arxayın gəzib dolaşanlar mələklər olsaydı, əlbəttə, onlara
göydən bir mələk (elçi) göndərərdik”.
Bu ayələr başa
salır ki, bizim nəfsimizdən olması, bizim ilə eyni növdən olmasıdır və bizim
nəfsimizdən olması bizim qabırğamızdan olması deyil.
c) İnsanlar
hamısı eyni şeydən, yəni, torpaqdan yaranıb.
Rum 20:
“(Allahın) sizi torpaqdan yaratması, Onun dəlillərindəndir. Sonra da siz bir
insan kimi (yer üzünə) yayıldınız.”
Buda göstərir
ki, “nəfsi vəhidəh” eyni növdən, eyni şeydən, yəni, kişi nədən yaranıbsa
qadında ondan yaranıb deməkdir. Başqa sözlə, bir nəfisdən, cövhərdən, mənbədən
yaradılışdan bəhs edilir. Yəni kişi hansı mənbədən yaradılıbsa, qadın da oradan
yaradılıb.
Müfəssirlər qeyd
etmişlər ki, ayədəki “nəfs” sözü yalnız konkret şəxsə (Adəmə) aid
olunmamalıdır. “Nəfs” sözü həm də insan cinsinə şamildir. Allah bu və buna
bənzər digər ayələrdə (“Rum”, 21; “Nəhl”, 72) bütün bəşəriyyətin “insan” adlı
varlıqdan yarandığını bəyan edir.
Əgər ayədəki “nəfs” kəlməsini Həzrəti Adəmə aid etsək
də, etiraf etməliyik ki, burada qabırğadan yaradılmaya kiçicik bir işarə də
olsa yoxdur. Adəm və Həvva iki müstəqil fərd olaraq yaradılmışlar, ilk öncə
Adəm, ondan sonra Həvva xəlq olunmuşdur. Onları birləşdirən müştərək cəhət
budur ki, əvvəla, hər ikisi eyni bir varlıq cinsinin - bəşəriyyətin
nümayəndələri olmuşlar. İkincisi, Həvva Adəmin yaradıldığı materialdan - gildən
xəlq olunmuşdur. Daha dəqiq desək, Adəm yaradıldıqdan sonra qalan gildən Həvva
yaranmışdır.
Bəzi təfsirçilər isə “Nisa” surəsinin 1-ci ayəsinin
şərhində Hz. Həvvanın Hz. Adəmin “sol qabırğasından deyil, sol qabırğasının
yaradıldığı gilin artığından xəlq olunmuşdur” iddiasını irəli sürür.
Məşhur ruhani alim və ədib, “Nəhcul-bəlağə” kitabının
tərtibçisi Seyyid Rəzi “Həqaiqut-təvil” kitabında yazır ki, ayədəki “nəfsi
vahidə” (vahid nəfs) – “həqiqətul-vahidə”dir. Yəni, kişi ilə qadın eyni
həqiqətdən xəlq olunmuşlar.”
Bəzi alimlər (Feyz Kaşani kimi) bu fikirdə idi ki,
qadının kişiyə məxsus sol qabırğadan yaradılması zahiri deyil, batini mənada
qəbul olunmalıdır. Bədənin sol tərəfi adətən, cismani istəklərə və emosiyalara
aid edilir. Sağ tərəf isə ağla və ruhani mələkut aləminə aid sayılır. Məhz bu
səbəbdəndir ki, bir çox müstəhəb əməllərin sağ tərəfdəki bədən üzvləri ilə icra
olunması təkid edilir. Əksinə, çirkin işləri isə bədənin sol tərəfdəki üzvləri
ilə yerinə yetirirlər. “Həvva Adəmin sol qabırğasından yaradılıb” ifadəsi
qadında emosiyaların və dünyəvi istəklərin üstünlük təşkil etməsini göstərir.
Quran özü aydın şəkildə bizə öyrədir ki, Hz. Həvva Hz.
Adəmin qabırğasından yaranmayıb və beləliklə bu ayələr bu mövzuda olan bütün
rəvayətləri asanlıqla rədd edir.
Sənədi Allah Rəsuluna yetişən bir mötəbər hədisdə Hz. Həvva
nədən yaradıldı sualına belə cavab verilir: “Allah bir miqdar torpağı öz qüdrət
əli ilə bir-birinə qarışdırdı və ondan Hz. Adəmi yaratdı. Sonra o torpaqdan bir
miqdar artıq qaldı ki, ondan da Hz. Həvvanı yaratdı.”
Mənbələr:
Həvizi – “Nurus-Səqələyn” təfsiri, c. 1, səh. 430
Əyyaşi Səmərqəndi – “Əyyaşi təfsiri”, c. 1, səh. 216.
Seyyid Haşim Bəhrani – “Təfsiri-burhan”, c. 1, səh.
3360.
Əllamə Məclisi – “Biharul-ənvar”, c. 5, səh. 31.
Əllamə Məclisi – “Həyatul-qulub”, c. 1, səh. 27-28.
Ayətullah Reyşəhri – “Mizanul-hikmə”, 19565-ci hədis.
Maraqlıdır, Quran və səhih rəvayətlərlə ziddiyyət
təşkil edən bu saxta rəvayətin kökü hardandır? Mövzunu araşdırdıqda aydın olur
ki, bu kimi saxta rəvayətlə təhrif olunmuş “Tövrat”dan İslama daxil edilmişdir.
Yəhudilikdə qadın daim mənfi bir obraz kimi canlandırılıb. Hətta “Hz. Adəmin
Cənnətdən qovulması” adlı qissədə günahkar məhz Hz. Həvva – yəni qadındır.
Lakin, bu iddialar Quranla daban-dabana ziddir. Təhrif olunmuş “Tövrat”dan
həmin hissəyə diqqət edək: 21. O zaman Rəbb Allah insana dərin yuxu göndərdi və
o yuxuya getdi. Onda Rəbb Allah onun qabırğasının birini götürdü və yerini ətlə
örtdü. 22. Rəbb Allah insandan götürdüyü qabırğadan qadını düzəltdi və onu
insanın yanına gətirdi. 23. İnsan dedi: “Bax, nəhayət, bunun Sümüyü mənim
sümüyümdən, Bədəni mənim bədənimdəndir. Adına “qadın” deyiləcək, Çünki o,
kişidən götürülüb”. (Tövrat “Yaradılış” fəsil, 2)
Bu aydın dəlillərdən sonra mövzu ilə bağlı həm nəticə
alaq və həm də bəzi suallar ünvanlayaq;
1. Qadının qabırğadan yaranması hədisi Quran ayəsi və
səhih hədislərlə ziddir.
2. Qadın əyri qabırğadan yaranıbsa deməli əyriliyin
mənbəyi yarandığı yerin özüdür, yəni kişi. Elə isə bu naqislik niyə qadına
nisbət verilir?
3. Hz. Həvva Adəmdən yarandısa, onda Adəm (ə) özündən
yaranan biri ilə evləndi? Bunu necə izah edə bilərsiz?
4. Əgər qadın əyri qabırğadan və naqis yaranıbsa
deməli bu Quranın digər ayələri ilə ziddir. Məsələn, “Tin” surəsində Allah
bütün insanları ən gözəl şəkildə yaratdığını qeyd edir.” (“Tin” 4)
Yaxud “İsra” 70 – də buyrulur: “Biz insanları üstün
yaratdıq.”
5. Sözügedən saxta hədisdə buyrulur: “Onu (qadını)
düzəltməyə çalışmayın.” Bu ifadə özü də İslami mətnlərlə ziddir. İslam dinin
əsas prisiplərindən biri də “əmr be məruf, nəhy əz munkər” – Yəni yaxşılığa
dəvət, pislikdən çəkindirməkdir. Əgər bir qadın səhv yol izləyərsə onda bu
ilahi prinsip necə olsun? Necə ola bilər ki, peyğəmbər ilahi qanunların ziddinə
söz desin?
6. Bəziləri bu mövzuda ifrat edərək iddia edir ki bu
günün özündə də kişilərin qabırğası qadınlara nisbətən azdır. Bu iddia da
müasir tibb elmi ilə ziddir.
Bütün bu deyilənlər bir daha bunu bəyan edir ki,
“Qadının kişinin qabırğasından yaranmasını qeyd edən bütün rəvayətlər batil və
əsassızdır. Hz. Həvva da Hz. Adəm kimi torpaqdan yaranmışdır.
Mahir Şəkərov – İlahiyyatçı, arşdırmaçı.
Yorumlar
Yorum Gönder