Əhli sünnənin fiqh kitablarına əsasən digər ölkərdə ay görünsə belə, oruc tutan şəxs mütləq öz ölkəsinin hakiminə tabe olmalıdır.
Əhli sünnənin
fiqh kitabları deyir ki; “Ərəbistan ilə oruc tutub,
bayram etmək olmaz!”
Hədis: “Əgər cahil sükut etməyi seçsəydi, insanlar
ixtilafa düçar olmazdı.”
Sözümə bu hədislə başlamağım heç də əbəs deyildir. Dini sahədə (xüsusən fiqhdə) savad və biliyə
malik olmayan, təqlid nədir bilməyən, öz fiqh kitabından xəbərsiz olan və beləliklə
cahilliyi və inadkarlığı üzündən ixtilaf toxumunu səpməyə çalışanlar var.
Sual: - Əhli sünnə fiqhinə əsasən başqa ölkənin
üfüq xəttinə əsasən ay görünsə oruc tutmaq və ya bayram etmək olarmı?
Ümumi cavab: Xeyr olmaz.
Keçək təfərrüata. İki məntəqənin
eyniüfüqlü olub-olmaması sabit (dəyişilməz) bir məsələ deyil, əksinə bir ay
eyniüfüqlü olan iki məntəqə başqa bir ay eyniüfüqlü olmaya bilər. Ramazan
ayının daxil olması ayın vasitəsi ilədir. Ayın görülməsi məsələsində də əhli
sünnənin fiqh alimləri öz nəzərlərini qeyd ediblər. Heç bir alim ayın görülməsi
məsləsində digər ölkələrin üfüq xəttinə, və həmin ölkələrin şəri hakiminə tabeçiliyi
şərt qoşmur. Əksinə ya insan özü ayı görməli, ya da bir nəfər adil müsəlman şəxs
ona bu məsələni desə kifayət edər. Və ya Şaban ayının günlərini 30-dan
hesablamaqla Ramazanın daxil olduğunu bilə bilər. Bu deyilənlərə dəlil isə əhli
sünnənin fiqh kitablarında glən bu hədisdir: “ İnsanlar təzə doğmuş ayı görmək
üçün axtarışa çıxmışdılar. Mən onu gördüyümü peyğəmbərə (s) xəbər verdim. Peyğəmbər
(s) bu xəbərlə özü oruc tutdu və camaata da oruc tutmağı əmr etdi. (Fiqhus-sünnə,
1 c, səh. 367)
Daha ətraflı bax: İslam fiqhi səh 261. – Ümumi fətvalar, Fiqh kitabı)
İmam Şafeinin fiqh kitabında isə məsələ daha aydın
şəkildə qeyd olunmuş və qətiyyətlə qeyd olunur ki, digər ölkərdə ay görünsə belə,
oruc tutan şəxs mütləq öz ölkəsinin hakiminə tabe olmalıdır.
Həmin hissəni sizə təqdim edirik: “ Şafei məzhəbinə
görə bir ölkədə ruyəti hilal (red: ayın gözlə müşahidəsi) sabit olarsa hər
yandan 144 km-dən az olan yerlərə hökmü
keçərlidir. Fəqət 144 km-ə yəni Şafeilərə görə səfər namazı qılına biləcək qədər
və ya daha çox uzaq yerlərə isə, nə oruc tutmaq və də bayram etmək xüsusunda o
ölkəyə tabe ola bilməz. Məsələn: Libya və ya Tunusda hilal (red: ay) görünsə
Türkiyədə mövcud müsəlmanlar onlara tabe ola bilməzlər. Ancaq bir ölkədə ruyəti hilal (red: ayın gözlə müşahidəsi)
sabit olduğundan oranın hakimi oruc tutmaq və ya bayram etmək üçün hökm verirsə
hakimiyyəti altında olan hər kəs – Şafeilər daxil – hakimin hökmünə uymağa məcburdurlar.”
(Böyük Şafei İlmihali səh. 254-255, Əl-Fətəva, əl Kübra c. 2, səh 81)
Digər bir məsələ isə sırf olaraq Səudiyyə Ərəbistan
ilə bağlıdır. Böyük Şafei İlmihali səhifə 255-də qeyd olunur ki; “Əgər Səudiyyə
Ərəbistanında ay görülsə, digər ölkələrdə yaşayan Şafeilər onların hökmü
altında olmadıqları üçün Ərəbistana tabe ola bilməzlər.”
Ramazan ayının daxil olması və başa çatması məsələsində
başqa ölkəyə tabe olmağın caiz olmadığını Əbu Hənifənin nəzərələrinə əsasən
toplanmış digər fiqh kitabında da görə bilərik.
Sizə göstərdiyimiz bu dəlilər hamısı əhli sünnə
kitablarında dönə-dönə zikr olunduğu halda nə üçün hələ də bəziləri öz fiqhinə əməl etməkdən boyun qaçırır? Nə üçün bir sadə həqiqəti anlamırlar ki
Ramazan ayının daxil olması ay və üfüqlədir vəssalam!
Bir maraqlı cəhətdə bundan ibarətdir ki, bəziləri hətta
oruc açmaq və imsak vaxtı üçün belə Səudiyyə Ərəbistana zəng edir. Bunu dəfələrlə
eşidib, müşahidə etdiyimdən qeyd etdim. Çox gülnc haldır. Ən azından ona görə
ki Səudiyyə Ərəbistanla Azərbaycan
arasında düz iki saat zaman fərqi var. Belə olan halda necə ola bilər ki, iki
ölkənin namaz vaxtı üst-üstə düşə?! Nə üçün düşünmürsünüz?!
Nəticə: Əhli sünnə fiqh kitablarına əsasən heç bir
halda başqa ölkədə ay göründü deyə, o da oruc tuta və ya bayram edə bilməz. Hər
bir mükəlləf öz ölkəsinin üfüqünə əsasən oruc tutmalı və bayram etməlidir.
Sonda sözümü yenə bu hədislə bitirirəm.
Hədis: “Əgər cahil sükut etməyi seçsəydi, insanlar
ixtilafa düçar olmazdı.”
Mahir Şəkərov / İlahiyyatçı yazar.
Yorumlar
Yorum Gönder