Harun Yəhyanın Bakıdakı tərəfdarının: “İpək və qızıl kişiyə haram deyil, Hz. Əli də (ə) ipək paltar geyərdi” iddiasına cavab: “Qızl da, ipək də kişiyə Qiyamətəcən haramdır.”
“Dillərinizin yalandan dediyinə (və heç bir dəlil olmadan bir şeyin halal və ya haram olması barəsində verdiyi hökmə) əsasən “bu halaldır və bu haramdır” deməyin ki, Allaha yaxasınız (və Onun dinində bir bidətin əsasını qoyasınız). Əlbəttə, yalan yaxanlar əsla nicat tapmazlar.” (“Nəhl” 116)
Bəziləri Allahın haram qıldıqlarını müasirlik adı
altında halal elan etməyə çalışır. Söhbət ipək və qızılın kişiyə guya halal
olmasından gedir. Bu mövzuda cəsarət tapıb daha da irəli gedərək, Hz. Əliyədə
(ə) böhtan atılır və “Hz. Əli də (ə)
ipək geyinərdi” deyə qeyd olunur. Sözü uzatmadan ipək və qızılın kişiyə haram
olmasının dəlillərindən bəzilərini birgə
görək.
İslamda geyim
mədəniyyəti.
İslamda geyim mədəniyyəti özü müstəqil bir mövzudur.
Bu mövzu əsasən fiqh və əxlaq baxımından təhlil olunur. Sadə geyinmək, geyimdə
israfa yol verməmək, geyinərkən sağdan başlamaq, səliqəli və təmiz geyinmək, geyimlə
təkəbbürlük etməmək, yaşadığın mühitə uyğun libas geyinmək və sair məsələlər
geyim mövzusunda müzakirə oluna biləcək məsələlərdir. Bəzi geyim və zinət
əşyaları da vardır ki müəyyən səbəblərdən kişilərə istifadəsi bu dünyada haram
edilmişdir. Bunlara ipək və qızılı nümunə göstərmək olar. İpək və qızılın
kişilərə haram olması olduqca aydın bir məsələdir. Hətta fiqh kitablarına belə
baxılsa, namaz qılan şəxsin geyimi xalis ipək və qızıldan olsa
qıldığı namaz belə batildir. Qızıl və ipəyi halal bilən ilahiyyatçılar görəsən
namaz qılmırlar? Yaxud namazın hökmlərinə ötəri olsa belə nəzər yetirməyiblər?
Həqiqətən maraqlıdır insan necə bu qədər aydın dəlilləri gözardı edə bilər? Bu
mövzuya ona görə vaxt ayırıb cavab veririk ki, burada İslam dininə, onun
peyğəmbərinə (s) və Hz. Əliyə (ə) böhtan atılır və qızıl və ipəyin halal olması
onların adı ilə bağlanır. Qızıl və ipəyin həm də keçici olaraq
haram edilməsi
məsələsinə gəlincə, deməliyik ki, bu cür iddialar da əsassızdır. Elə
isə gəlin Hz. Əlinin və Allah Rəsulunun (s) öz sözləri ilə bu şəxslərə cavab
verək.
İpəyin
kişilərə dünyada haram olması haqda bəzi hədislər.
Kişilərə haram olan zinət əşyaları qızıl və ipək
paltardır. Əli ibn Abu Talibdən rəvayət edilən bir hədisdə Rəsulullah (s) belə
buyurmuşdur: “Peyğəmbər (s) ipəyi sağ əlinə, qızılı da sol əlinə alaraq
buyurdu: “Bu ikisi ümmətimin kişilərinə haramdır.” (“Tirmizi”, Libas 1; “İbn Macə” Libas 19)
Sual: Necə olur
ki, Hz. Əli (ə) özü ipəyin haram
olması barədə hədis nəql edir, amma daha sonra isə bəzilərinin iddiasına görə
ipək geyinir?
Bir gün Peyğəmbər (s.a.s) bir adamın əlində qızıl üzük
gördüyü zaman onu çıxardıb atdı və buyurdu ki: “Sizdən hər hansı biriniz atəş
parçasını barmağına taxmağa razı olarmı heç?” Rəsulullah (s) oradan uzaqlaşdıqdan
sonra həmin adama dedilər: “Üzüyü götür, ondan faydalan”. Həmin adam cavab
verdi: “Rəsulullah (s) onu atdıqdan sonra vallahi onu götürmərəm.” (“Müslim”,
Libas 52)
Allah Rəsulu (s): “İpək paltar geyinməyin, çünki ipək
libası dünyada geyinən axirətdə geyinə bilməyəcək”. (“Buxari”, “Libas” 25; “Müslim”,
“Libas” 11. Həmçinin baxın: “Tirmizi”, Ədəb 1; “İbn Macə”, “Libas” 16)
Əbu Musa əl-Əşaridən gələn bir hədisdə Allah Rəsulu (s)
belə buyurmuşdur: “İpək geyinmək və qızıl taxmaq ümmətimin kişilərinə haram,
qadınlarına isə halal qılındı” (“Tirmizi”, Libas 1. Həmçinin baxın: “İbn Macə,”
“Libas” 19.)
Bu mövzu ilə bağlı digər rəvayəti Həzrət Huzeyfə nəql edir: “Allah Rəsulu (s) qızıl və gümüş
qablarda yeyib-içməyi, ipək və atlasdan paltar geyinməyi və üstündə oturmağı
qadağan etdi.” (“Buxari,” Libas 27. (Həmçinin baxın: “Buxari”, Ətimə (Təamlar,
yeməklər), 29, 32, Əşribə (İçəcəklər) 27, 28; “Müslim,” Libas 4,5; “Əbu Davud,”
Əşribə 17; “Tirmizi,” Əşribə 10)
Allah Rəsulu (s) xəstəlik səbəbi ilə ipək paltar
geyinməyə icazə vermişdir. Bu mövzuda Ənəs ibn Malikdən gələn hədis belədir:
“Allah Rəsulu Zübeyr və Əbdürrəhman ibn Ovfə qaşınmaya tutulduqlarına görə,
ipək paltar geyinməyə icazə vermişdi. (“Buxari”, Libas 29; “Müslim,” Libas
24-25. (Həmçinin baxın: “Buxari,” Cihad 91; “Əbu Davud,” Libas 9; “Nəsai”, “Zinət”
92)
Müəyyən xəstəlik səbəbindən ipək paltardan istifadəni
həkimlər məsləhət bilsə belə bir halda bu mövzuda heç bir maneə yoxdur. Buna dair
də hədislər mövcuddur. (Nümunə üçün bax: “Əl-Kafi”, c.6 , səh.453)
Allahın Peyğəmbəri (s): İpək paltar və qızıl taxmaq
mənim ümmətimin kişilərinə haram, qadınlarına isə halaldır.” (“Kənzul-Ummal,”
hədis41210)
Maraqlıdır ki, bəzi hədislərdə kişilərin ipək
geyinməsi məzəmmət olunarkən: “Lut qəbiləsinin həlak olmasının
xüsusiyytlərindən biri də ipək geyinmək idi” deyə qeyd olunur.
Peyğəmbər (s) və əhli beyt zamanla və şəraitə uyğun
olaraq, bahalı, sadə, cod, paltarlar geyinmişdir. Lakin ən çox istifadə
etdikləri kətan və pambıq paltarlar olmuşdur. Buna dəlalət edən bir mübarək
hədisdə buyrulur: “Ömrümün axırına qədər yun paltarı geyinməyi tərk etmirəm ki,
məndən sonra sünnət olsun”.
Əli (ə) buyurur:
“Pambıq paltar geyinin. Çünki o Peyğəmbərin (s) və biz Əhli-beytin (ə)
paltarıdır”.
Əlbəttə, həm
pambıq və həm də yun paltarlar münasib zamanda geyinilməlidir.
Bu mövzuda öz
fikirlərini isbat etmək üçün “Əraf” surəsinin 32-ci ayəsinə istinad edənlərə də
bir tarixi hadisəni xatırladaq: “Həzrəti Əli (ə) İbni Abbası xəvariclərə tərəf
göndərir, o, ən yaxşı paltarını geyinir. Ən yaxşı ətir vurur, ən yaxşı atına
minir. Onlara tərəf yola düşür. Nəhayət onlarla üzləşir. Xəvaric deyir: “Sən
bizim nəzərimizdə ən yaxşı insansan, bəs niyə cabbarların paltarında və atında
gəlmisən?”. İbni Abbas da onlara bu ayəni oxuyur: “De: “Allahın Öz bəndələri
üçün yaratdığı zinətləri və pak ruziləri kim haram etmişdir?!” (“Əraf” 32). Mən
ona görə geyinirəm və bəzənirəm ki, Allah gözəldir və gözəlliyi sevir. Ancaq
gərək halal olsun”.
Bəli, insan
gözəl və bahalı da geyinə bilər, amma halal və pak olmaq şərti ilə. İpəyin və
qızılın haram olması barədə kifayət qədər dəlillər mövcuddur. Biz bir neçə
nümunə göstərdik ki, Hz. Əliyə (ə) yaxud Allah Rəsuluna (s) bu mövzunu aid
etmək istəyənlər bu haqda bir qədər düşünsünlər. Bu düşüncədə olan
ilahiyyatçılar namaz qılırlarsa namazın hökmlərinə baxdıqda da bu işin icazəli
olmadığını görəcəklər. Sözümüzə bu mübarək ayə ilə son veririk:
“Dillərinizin
yalandan dediyinə (və heç bir dəlil olmadan bir şeyin halal və ya haram olması
barəsində verdiyi hökmə) əsasən “bu halaldır və bu haramdır” deməyin ki, Allaha
yaxasınız (və Onun dinində bir bidətin əsasını qoyasınız). Əlbəttə, yalan
yaxanlar əsla nicat tapmazlar.” (“Nəhl” 116)
Mahir Şəkərov – İlahiyyatçı, araşdırmaçı.
Yorumlar
Yorum Gönder