Peyğəmbər (s) mövluduna bidət deyənlərə “Buxari” və “Muslim”dən bayram sürprizi
Peyğəmbər (s) mövludu əhli sünnə mənbələrində
Rəsulullahdan (s) həftənin birinci (bazar ertəsi) günü
oruc tutması və bunun səbəbi soruşulduqda; “Mən bu gün anadan olmuşam” deyə
cavab vermişdir. Peyğəmbərin (s) dünyaya gəlişi münasibətilə babası
Əbdulmüttəlib dəvələr, inəklər kəsib xalqa yedirtməsini oğlu Əbu Talibə əmr
etmişdir.
Peyğəmbərin (s) əmisi Əbu Ləhəb onun düyaya gəldikdə
bu müjdəni kənizi Süveybə ona çatdırmışdır. Əbu Ləhəb bu gözəl xəbəri
Süveybədən eşidincə onu azad etmişdir. Tarixin yazdığına görə Süveybə də Allah
Rəsulunun süd analarından bir olmuşdur.
Daha sonra Əbu Ləhəb peyğəmbərlə (s) düşmənçlik
mövqeyində durmuşdur. Əbu Ləhəb öldükdən sonra Hz. Abbas onu yuxusunda görmüş
və Əbu Ləhəb peyğəmbərə (s) xatir etdiyi həmin əmələ görə əzabının
yüngülləşdiyini etiraf etmişdir. Həmin rəvayəti təfərrüatı ilə bir çox əhli
sünnə və şiə mənbələri qeyd etmişlər.
Əhli sünnə alimi Qəstəlani “Məvahibul-Ləduniyyə bil
minəhil Muhəmmədiyyə” əsərində yazır: “Əbu Ləhəbin kənizi Suveybə peyğəmbərə
(s) süd verdi. Elə ki, Əbu Ləhəbə peyğəmbərin (s) dünyaya gəliş xəbərini
verdilər. Bu xəbərini eşidən Əbu Ləhəb sevincindən kənizini azad etdi.
Əbu Ləhəbi ölümündən sonra yuxuda gördülər ondan
soruşuldu: “Halın necədir?”
Dedi: Mən Cəhənnəmdəyəm, sadəcə bazar ertəsi əzabım
yüngülləşir. Həmin bazar ertəsi ki, peyğəmbərin (s) dünyaya gəlişinə xatir
kənizimi azad edib peyğəmbərə süd verməsi üçün göndərdim. Barmaqlarımın
arasında su gəlir və mən onu sovururam (içirəm).
Əhli-sünnə alimlərindən olan Əllamə Şəmsuddin Cəzəri
Şafei deyir: Kafir olan Əbu Ləhəb ki, Quran onu məzəmmət edir peyğəmbərin (s)
sevinc günü sevindiyinə görə Allah onunla belə müamilə edirsə gör peyğəmbərin
mövludu günü sevinən xoş hal olan, onun mövluduna xatir ehsan
edən, yemək verən müsəlmanlarla Allah necə rəftat edər? Canıma, ömrümə
and olsun ki, Allah öz fəzl və kərəmi ilə onları Nəim Cənnətinə daxil edər.
(Qəstəlani “Məvahibul-Ləduniyyə
bil minəhil Muhəmmədiyyə” c. 1 Araşdırma: Saleh Əhməd Əş-Şami. Çap: Beyrut,
Dəməşq, Omman;
Buxari, hədis: 5101)
Peyğəmbərdən (s) bazar ertəsi günü tutulan oruc haqda sual olundu. Buyurdu:
O gün mənim mövludum – doğum günümdür və mən o gün gün peyğəmbərliyə məbus
olundum. (“Səhih
Muslim”. Çap:
Səudiyyə Ərəbistan. Hədis: 197)
Burada diqqət ediləcək bir məqam vardır. Qurani-Kərim
bizə xəbər verir ki, Həzrət İsanın (ə) həvariləri ondan möcüzə istədikdə
səmadan yemək dolu süfrə nazil oldu: “Məryəm oğlu İsa dedi: “İlahi! Ey bizim
Rəbbimiz! Bizə göydən bir süfrə nazil et ki, o bizim həm birincimiz, həm də
axırıncımız (həm bizim, həm də bizdən sonra gələnlər) üçün bir bayram və Səndən
(Sənin qüdrətindən) bir möcüzə olsun. Bizə ruzi ver ki, Sən ruzi verənlərin ən
yaxşısısan!” (“Maidə” surəsi, 114)
Quran Həzrət İsanın (ə) həvarilərinə süfrənin nazil
olmasını bayram olaraq qeyd etmişdir. Sual yaranır ki: “Bir süfrənin nazil
olması bayram ola bilər lakin Həzrəti Muhəmmdəin (s) dünyaya gəlişi bayram ola
bilməz? Başqa sözlə sadəcə cismani ehtiyacı ödəyən bir süfrənin gəlişini bayram
etmək olursa, ilahi vəhy ilə şərəfləndirilən, bəşəri zülmətdən nura çıxaran bir
peyğəmbərin (s) dünyaya gəlişi bayram olmazmı? Peyğəmbər (s) üstündür ya bir
süfrə? Peyğəmbərə (s) bir süfrə qədər də ehtiram qoymursunuz?
Mövlud mərasimləri Allah Rəsuluna (s) qarşı olan sevgi
və məhəbbətdən qaynaqlanır. Məgər Quran özü bunu bizə əmr etmir? (“Şura”
surəsi, 23)
Mövlud mərasimləri peyğəmbərə hörmət və təzimdir.
Asim Köksal “İslam tarixi” kitabında mövlud barədə
yazır: “İslam dünyasında mövlud mərasimi ilk dəfə, Misirdə hökm sürən Fatimilər
(910-1171) tərəfindən tərtiblənmişdir. Bu mərasimlər saraya aid olub, yalnız
dövlət ərkanı arasında cərəyan etməkdə idi. Fatimilər, Hz. Əli (r) və Fatimənin
(r) doğum günlərində də mövlud mərasimləri tərtib edərdilər.
Sünni müsəlmanlarda ilk mövlud mərasimi, Hicri 604-cü
ildə, Səlahəddin Əyyubinin qayını və Ərbil Atabəyi Məlik Muzəffəruddun Gökbörü
tərəfindən tertiblənmişdir.Uzun hazırlıqlarla təşkil edilən mərasimlər, bütün
xalqı əhatə edən bir şəkildə təşkil edilərdi. Muzəffəruddin, ətraf bölgələrdən
fəqih, sufi, vaiz və digər alimləri Ərbilə çağırar və tədbirlər çox dəbdəbəli bir
şəkildə cərəyan edərdi.
Daha sonra, dəyişikliyə uğrayaraq, Məkkədə də mövlud
mərasimləri tərtib
olunmağa başlanmışdır. Məkkə və Mədinədən sonra mövlud mərasimləri, İslam
coğrafiyasının hər tərəfində bir-birindən fərqli şəkillərdə tərtib olunmağa
başlanmış və bu, bu günə qədər davamlılığını qorumuşdur.
Osmanlılar tərəfindən mövlud, ilk dəfə III. Murad zamanında, 1588-ci ildə
rəsmi hala gətirildi. Mərasimlər, müəyyən olunmuş təşrifat qaydalarına uyğun
olaraq sarayda tərtiblənir, bundan başqa, əvvəllər Ayasofya Camisində, sonralar
isə Sultan Əhməd Camisində edilən mərasimlərə, dövlət ərkanıyla birlikdə xalq
da qatılardı.
Bu mərasimlərdə,
əvvəl müəzzin tərəfindən Quran-ı Kərim oxumaq, bunun arxasından də vəzlər
(xütbə) verilirdi. Daha sonra mövludxân (mövlud oxuyan) kürsüyə çıxır və bir
bölüm oxuduqdan sonra enər hədiyyəsini alır və ikinci mövludxan kürsüyə
çıxaraq, oxumağa davam edər və müəyyən qaydalar çərçivəsində mövlud təbrikləri
sona çatırdı.” (Asim Köksal, İslam tarixi)
İmam Suyuti,
mövzuyla əlaqədar olaraq danışanda bunu bidət deyil, gözəl bidət adlandırmış və
bu işin savab olmasını qeyd etmişdir:
“İnsanların
peyğəmbər mövludu üçün toplanıb Quran oxumaları, Həzrət Peyğəmbərin (s) dünyaya
gəlişi ilə əlaqədar xəbərləri, alimlərin həyat və rəftarlarını səsləndirmələri,
bu münasibətlə yemək məclisi tərtib etmələri bidə-yi həsənə / gözəl bir
bidətdir. Çünki, bu yığıncaqlarda Həzrət Muhəmmədə (s) qarşı böyük bir təzim,
bir sayğı, onun dünyaya təşrifindən dolayı böyük bir sevinc mövcuddur. Bu isə,
sahibinə böyük bir savab qazandırar.” (Bax: Suyuti, “əl-Havi lil-fətavi,” c. 1
səh. 272).
Şeyx Muhamməd bin Saleh əl-Useyminin mövlud mərasimi ilə bağlı
insafsızlığı.
Müasir sələfi-vəhhabi
alimlərindən olan Şeyx Useymin öz kitabında mövludla bağlı böyük bir
insafsızlığa yol vermişdir.
Şeyx Useyminə
sözügedən kitabda “peyğəmbərin (s) mövludunu qeyd etmək olarmı?” sualına belə
cavab vermişdir: “Kim deyir ki, peyğəmbərin doğum günü məlumdur? Peyğəmbərin
(s) dünyay gəliş günü bizə məlum deyildir. Bəzi müasir tədqiqatçılar onu
Rəbiul-Əvvəl ayının 19-na təsadüf etdiyini qeyd edirlər. Bu mövzuda şəri dəlil
yoxdur, olsaydı peyğəmbər (s) yerinə yetirərdi...” (“Məcmu Fətəva və Rəsəil Fəxilətuş-Şeyx
Muhamməd bin Saleh əl-Useymin”, c. 2, səh. 297)
Burada maraqlı
bir məqam da daha vardır. Bildiyiniz kimi sələfi-vəhhabilər Əbdul-Vəhhabın
doğum həftəsini bayram edirlər. Eyni kitabın 351-ci sualında mövzu ilə bağlı
sual verilib ki, mətni belədir: “Əbdul-Vəhhab üçün qeyd olunan mövlud mərasimi
ilə peyğəmbər (s) mövludu arasında nə fərq vardır ki, birini icazəli, birini
bidət hesab edirsiniz?”
Cavab:
“Anladığım qədər bunlar arasında iki fərq vardır: 1. Camaat Əbdul-Vəhhab üçün
mövlud mərasimini Allaha yaxınlaşmaq məqsədi ilə qeyd etmir. 2. Bu həftədə
Əbdul-Vəhhab barədə olan şübhə və iradlara cavab verilir.”
Gördüyünüz kimi,
Əbdul-Vəhhab üçün bir həftə boyunca mövlud keçirən sələfilər Allah Rəsulu (s)
üçün bunu rəva bilmir və buna yersiz olaraq bidət adını verirlər. Lakin biz
yuxarıda Buxarı və Müslimdə yer alan rəvayətlərdəb bu işin fəzilət və savabının
şahidi olduq.
Mahir Şəkərov – İlahiyyatçı-araşdırmaçı.
Yorumlar
Yorum Gönder