Davud (ə) məsumdur
Davud sözünün ibri dilində mənası “sevilən”
deməkdir. Davud (ə) Bəni İsrailə göndərilmiş peyğəmbərlərdən biridir.
Məsumluq mövzusunu Davud (ə) - la davam
etdiririk. Davud (ə) barədə deyilən irad, onun iki (mələk) qardaş barədə hökmdə
etdiyi səhv ilə bağlıdır. Əlbəttə səhv sözünü Quran qəbul etmir. Gəlin ilk öncə
sözügedən ayələri oxuyaq.
اصْبِرْ عَلَىٰ مَا يَقُولُونَ وَاذْكُرْ عَبْدَنَا دَاوُودَ
ذَا الْأَيْدِ ۖ إِنَّهُ أَوَّابٌ
(Ya Peyğəmbər!) Onların dediklərinə səbr et və
Davudu – Bizim (elm, cism və səltənət baxımından) güc və qüdrət sahibi olan bəndəmizi
yadına sal. Çünki o, (Bizə tərəf) çox qayıdan idi. (Sad 17)
إِنَّهُ أَوَّابٌ – O
Allaha çox-çox pənah aparardı.
إِنَّا سَخَّرْنَا الْجِبَالَ مَعَهُ يُسَبِّحْنَ بِالْعَشِيِّ
وَالْإِشْرَاقِ
Biz dağları ram etdik. Onlar hər səhər –axşam
onunla birlikdə (Allahı) pak sifətlərlə mədh edirdilər. (Sad 18)
وَالطَّيْرَ مَحْشُورَةً ۖ كُلٌّ لَهُ أَوَّابٌ
Və quşları onun ətrafına toplayıb (ona təslim
etdik). (Dağ və quşların) hər biri (onun zikr və avazı ilə) Allaha tərəf çox
qayıdırdılar. (Sad 19)
وَشَدَدْنَا مُلْكَهُ وَآتَيْنَاهُ الْحِكْمَةَ وَفَصْلَ
الْخِطَابِ
Və onun hökmranlığını (say və gücünün çoxluğu
ilə) qüvvətləndirdik və ona hikmət (əqli və ictimai elmlər, dini şəriətlər) və
(haqq ilə batili bir-birindən ayıran) kəlamlar əta etdik. (Sad 20)
Bu ayədə istifadə olunan sözlərə diqqət edək.
وَشَدَدْنَا مُلْكَهُ – Onun
hökümətini, sultanlığını güclü etdik.
وَآتَيْنَاهُ الْحِكْمَةَ – Ona
hikmət verdik.
Hikmət
– Hadisələrin sirrinə agah olmaq, düzgün hökm vermək.
وَفَصْلَ الْخِطَابِ – Güclü
söz, ədalətli hökm verən. Fasl sözü əslində ismi fail mənasındadır. Yəni; - فَاصل Doğru, düzgün hökm verən.
Diqqət edin! Quran özü bu qissəyə başladıqda
Davud (ə) barədə “əvvab” yəni “Allaha tərəf
çox-çox qayıdan” kimi təqdim edir. Daha sonra Davud (ə) verilən elm və hikmətə
Quran diqqət çəkir. Bu ayələrin təsadüfən belə olmadığını bir qədər sonra daha
aydın şəkildə görəcəyik.
وَهَلْ أَتَاكَ نَبَأُ الْخَصْمِ إِذْ تَسَوَّرُوا الْمِحْرَابَ
Bir-biri ilə çəkişən o bi neçə nəfərin (yaxud
bir neçə mələyin qurma çəkişməsinin Davudun) otaq və mehrab(ın) divarından aşan
zamankı xəbəri sənə çatıbmı? (Sad 21)
إِذْ دَخَلُوا عَلَىٰ دَاوُودَ فَفَزِعَ مِنْهُمْ ۖ قَالُوا
لَا تَخَفْ ۖ خَصْمَانِ بَغَىٰ بَعْضُنَا عَلَىٰ بَعْضٍ فَاحْكُمْ بَيْنَنَا بِالْحَقِّ
وَلَا تُشْطِطْ وَاهْدِنَا إِلَىٰ سَوَاءِ الصِّرَاطِ
O zaman onlar (qəflətən divarın o tərəfindən
aşıb icazəsiz) Davudun yanına gəldilər və Davud onlardan qorxuya düşdü. Onlar
dedilər: Qorxma! Biz birimiz digərinə qarşı haqsızlıq etmiş iki iddiaçıyıq.
Bizim aramızda haqq əsasında hökm çıxar, ədalət yolundan çıxma və bizi doğru
yola istiqamətləndir. (Sad 22)
إِنَّ هَٰذَا أَخِي لَهُ تِسْعٌ وَتِسْعُونَ نَعْجَةً
وَلِيَ نَعْجَةٌ وَاحِدَةٌ فَقَالَ أَكْفِلْنِيهَا وَعَزَّنِي فِي الْخِطَابِ
(Onlardan biri dedi:) Həqiqətən bu şəxs mənim
qardaşımdır. Onun doxsan doqquz dişi qoyunu, mənim bir dişi qoyunum var. O, mənə
“onu da mənə ver” dedi və o, söhbətdə (dildə pərgar olduğu üçün) mənə qalib gəlmişdir.
(Sad 23)
قَالَ لَقَدْ ظَلَمَكَ بِسُؤَالِ نَعْجَتِكَ إِلَىٰ نِعَاجِهِ
ۖ وَإِنَّ كَثِيرًا مِنَ الْخُلَطَاءِ لَيَبْغِي بَعْضُهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ إِلَّا الَّذِينَ
آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَقَلِيلٌ مَا هُمْ ۗ وَظَنَّ دَاوُودُ أَنَّمَا
فَتَنَّاهُ فَاسْتَغْفَرَ رَبَّهُ وَخَرَّ رَاكِعًا وَأَنَابَ ۩
(Davud) dedi: Şübhəsiz o, sənin dişi qoyununu
öz qoyunlarına qatılmasını istəməklə istəməklə sənə zülm etmişdir. Həqiqətən
malları bir-birinə qarışmış kəslərin çoxu bir-birlərinə qarşı haqsızlıq edirlər.
İman gətirib yaxşı işlər görən kəslər istisna olmaqla ki, onlar çox azdırlar.
Davud (birdən) Bizim (bu tələsik hökm çıxarılmasında) onu sınadığımızı bildi.
Buna görə də öz Rəbbindən bağışlanmasını istədi və rüku və səcdə edərək üzü üstə
düşüb (Allaha) tərəf qayıtdı. ( Sad 24)
فَغَفَرْنَا لَهُ ذَٰلِكَ ۖ وَإِنَّ لَهُ عِنْدَنَا لَزُلْفَىٰ
وَحُسْنَ مَآبٍ
Biz bunu (Davudun ittiham olunan tərəfdən bir
şey soruşmadan iddia irəli sürülən kimi hökm çıxararaq daha düzgün üsulu tərk
etməsini) ona bağışladıq. Əlbəttə, Bizim yanımızda onun üçün (dünyada olduğu
müddətdə) yaxınlıq məqamı və (axirətdə) qayıdışın gözəlliyi vardır. (Sad 25)
يَا دَاوُودُ إِنَّا جَعَلْنَاكَ خَلِيفَةً فِي الْأَرْضِ
فَاحْكُمْ بَيْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ وَلَا تَتَّبِعِ الْهَوَىٰ فَيُضِلَّكَ عَنْ
سَبِيلِ اللَّهِ ۚ إِنَّ الَّذِينَ يَضِلُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ
شَدِيدٌ بِمَا نَسُوا يَوْمَ الْحِسَابِ
(Sonra dedik:) Ey Davud! Biz səni yer üzündə
(Öz) xəlifə(miz) etdik. Buna görə də insanların arasında haqq əsasında hökm
çıxar və nəfsi istəklərə tabe olma ki,o, səni Allahın yolundan azdırar. Şübhəsiz,
Allahın yolundan azanlar üçün hesab gününü unutmalarının müqabilində şiddətli əzab
vardır. (Sad 26)
Bu mövzuda Davud (ə) doğru hökm çıxartmasını
qeyd etmək doğru deyil. Quranın öz ayələri bunu izah edib çatdırır ki, Davud (ə)
doğru və düzgün hökm verən bir şəxs idi. Davud (ə) qissəsindəki ayələrə diqqət
yetirdikdə məsələnin incəliklərini görmək heç də çətin deyil. Qısa şəkildə işarə
edək;
• Davud
(ə) günah nisbət verənlər unutmasın ki, Davud (ə) ilahi peyğəmbərlərdəndir və
Quran Davuda mühakimə və hökm vermək məsələsində xüsusi inayət edib.
وَآتَيْنَاهُ الْحِكْمَةَ – Ona
hikmət verdik. (Sad 20)
• Bu
hadisədə Allah onu iki mələk vasitəsi ilə sınağa çəkir. (Sad 22-23-24-25)
Yəni hətta fərz etsək ki, hökm doğru deyildi
yenə də irada yer olmazdı. Çünki, nəticədə heç kimə zülm olunmayıb. Baxmayaraq
ki, Davud (ə) mələklərlə imtahan olmasına baxmayaraq yenə də ən doğru hökmü
çıxartmışdı.
• Davud
(ə) qərarı doğru verməsinə baxmayaraq mühakimə tərzinə uyğun olaraq, qarşı tərəfi
dinləmədən hökm verir. ( Sad 24)
• Qarşı
tərəf haqsız olsa belə onun da söz haqqı olduğuna və mühakimədə hər iki tərəfin
dinləməyin lazım olduğuna Quran bu qissə ilə diqqət çəkir.
• Davud
(ə) elə bir hikmət verilmişdi ki, o qarşı tərəfi dinləmədən belə, kimin haqlı və
kimin haqsız olduğunu aydın və şəffaf şəkildə bilə bilirdi. Allah özü doğru qərarı
ona ilham edir və ya dilinə gətirərdi.
• Davud
(ə) daha üstün olanı tərk etdi. Bu işdə ən üstü olan bu idi ki, qarşı tərəfi də
dinləyə və daha sonra hökm çıxara.
• Peyğəmbərlər
(ə) o qədər ali ruha və paklığa sahibdirlər ki, adi bir əməlin tərki də onları
çox narahat edir və Allaha tərəf qayıdırlar.
أَنَّمَا فَتَنَّاهُ فَاسْتَغْفَرَ رَبَّهُ وَخَرَّ رَاكِعًا
وَأَنَابَ -
“onu sınadığımızı bildi. Buna görə də öz Rəbbindən bağışlanmasını istədi, rüku
və səcdə edərək üzü üstə düşüb (Allaha) tərəf qayıtdı.” ( Sad 24)
• Allah
da belə olan halda günhı belə olmayan, ən sadə işləri belə onların bu tövbə
(qayıdış)larına görə əfv edir.
• Əgər
Davud (ə) günah etmiş olsaydı Allah onu bu hadisələrdən sonra yenə böyük əzəmətlə
yad edib onu yer üzərində Öz xəlifəsi elan etməzdi.
(Sonra dedik:) Ey Davud! Biz səni yer üzündə
(Öz) xəlifə(miz) etdik. (Sad 26)
Qeyd: Bunu da qeyd etmək lazımdır ki,
Davud (və Süleyman (ə) ) barədə yəhudilikdə
çoxlu təhriflər mövcuddur. Belə ki, Davud (ə) –ın Allahla güləşməsi, naməhrəm
qadınlarla qeyri İslami rəftarları və bu kimi peyğmbərliklə və hətta insanlığa
sığmayan sifət və əməlləri o mübarək insanlara nisbət vermişlər. Bu cür işlərin
iftira olması hamıya məlum olduğu üçün bu mövzuya yenidən vaxt ayırmaq istəmədik.
Mahir Şəkərov – İlahiyyatçı yazar.

Yorumlar
Yorum Gönder