Yusif (ə) məsumdur.
Hz Yusif (ə) uşaqlıqdan bir sıra çətinliklərlə
üzləşir. Anasını kiçik yaşda itirməsi, atasından uzaq düşməsi, quyuya atılması
və nəhayət qardaşları tərəfindən satılması bunun bir hissəsidir. Müxtəlif
mərhələləri qət edən kiçik yaşlı Yusif bazarda satılır... İlahi təqdir belə idi
ki, onu Misirin əzizi bazardan satın alsın. Misirin əzizi onu satın alır və
saraya gətirir.
وَقَالَ الَّذِي اشْتَرَاهُ مِن مِّصْرَ لاِمْرَأَتِهِ
أَكْرِمِي مَثْوَاهُ عَسَى أَن يَنفَعَنَا أَوْ نَتَّخِذَهُ وَلَدًا وَكَذَلِكَ
مَكَّنِّا لِيُوسُفَ فِي الأَرْضِ وَلِنُعَلِّمَهُ مِن تَأْوِيلِ الأَحَادِيثِ
وَاللّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ
“Onun almış misirli şəxs öz zövcəsinə dedi: “Onunla
hörmətlə davran, bəlkə bizə bir xeyir verdi, ya onu övladlığa götürdük.” Və
beləcə Biz Yusifə həmin diyarda imkan və məqam verdik. (Əlbəttə, hikmətlər
məsləhətlər əsasında belə etdik) və (həm də) ona görə ki, hadislərin yozumunu
öyrədək. Allah Öz işinə qalibdir lakin insanların çoxu bilmirlər.” (Yusif 21)
وَلَمَّا بَلَغَ أَشُدَّهُ آتَيْنَاهُ حُكْمًا وَعِلْمًا
وَكَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ
“O cismi və əqli qüvvələrinin yetkinlik və kamal
həddinə çatanda, ona hakimlik qüdrəti, əqli maariflər, (keçmiş) şəriətlərin
(Nuh və İbrahimin şəriətinin) elmlərini verdik. Biz yaxşı əməl sahiblərini belə
mükafatlandırırıq.” (Yusif 22)
وَرَاوَدَتْهُ الَّتِي هُوَ فِي بَيْتِهَا عَن نَّفْسِهِ
وَغَلَّقَتِ الأَبْوَابَ وَقَالَتْ هَيْتَ لَكَ قَالَ مَعَاذَ اللّهِ إِنَّهُ
رَبِّي أَحْسَنَ مَثْوَايَ إِنَّهُ لاَ يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ
“Evində olduğu qadın mülayimlik və hiylə ilə ondan kam
almaq istədi və (bu niyyətlə) qapıları möhkəm bağlayaraq dedi: “Tez ol, mən
sənin üçün hazıram.” Yusif dedi: Allaha pənah! O (sənin ərin) mənim
tərbiyəçimdir ki, yerimi yaxşı edib. (Və ya: O (Allah) mənim Rəbbimdir ki,
məqamımı gözəl edib.) Şübhəsiz zalımlar heç vaxt nicat tapmazlar.” (Yusif 23)
وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا لَوْلا أَن رَّأَى
بُرْهَانَ رَبِّهِ كَذَلِكَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَالْفَحْشَاء إِنَّهُ
مِنْ عِبَادِنَا الْمُخْلَصِينَ
“Doğrudan da o qadın (kam almaq üçün) ona tərəf
hərəkət etdi və əgər Yusif Öz Rəbbinin dəlilini özünün peyğəmbərlik məqamını və
Allahın əzəmətini) görməsəydi, təbii olaraq o da (yaxınlıq etmək üçün) ona
tərəf hərəkət edərdi lakin dəlili görə-görə onun belə bir hərəkət etməsi qeyri
mümkün idi.) (Və ya: O qadın (zina etmək üçün) ona tərəf hərəkət etdi. Əgər öz
Rəbbinin dəlilini görməsəydi (Rəbbi onu səhnədən qaçmağa
istiqamətləndirməsəydi) o da (müdafiə olunmaq məqsədi ilə onu vurmaq və ya
öldürmək üçün) ona tərəf hərəkət edərdi.) Biz belə etdik ki, pisliyi (adam
öldürməyi) və zina (ittihamı)nı ondan sovuşdurduq. Həqiqətən o bizim seçilmiş
bəndələrimizdən idi.” (Yusif 24)
وَاسُتَبَقَا الْبَابَ وَقَدَّتْ قَمِيصَهُ مِن دُبُرٍ
وَأَلْفَيَا سَيِّدَهَا لَدَى الْبَابِ قَالَتْ مَا جَزَاء مَنْ أَرَادَ
بِأَهْلِكَ سُوَءًا إِلاَّ أَن يُسْجَنَ أَوْ عَذَابٌ أَلِيمٌ
“Və onların hər ikisi qapıya tərəf qaçdı və qadın onun
köynəyini arxadan cırdı. (Qapı açılanda) hər ikisi qadının ağasını (ərini) qapı
ağzında gördülər. Qadın dedi: Sənin ailənə qarşı pis fikrə düşənin cəzası
zindana salınmaqdan və ya ağrılı əzab görməkdən başqa nə ola bilər?” (Yusif 25)
قَالَ هِيَ رَاوَدَتْنِي عَن نَّفْسِي وَشَهِدَ شَاهِدٌ
مِّنْ أَهْلِهَا إِن كَانَ قَمِيصُهُ قُدَّ مِن قُبُلٍ فَصَدَقَتْ وَهُوَ مِنَ
الكَاذِبِينَ
“(Yusif dedi:) Bu qadın məndən kam almaq istədi. Və
qadının ailəsindən olan bir şahid şəhadət verdi (onları əqli dəlilə doğru
istiqamətləndirdi və o, köynəyin necə cırılması məsələsidir) ki: Əgər onun
köynəyi qabaqdan cırılıbsa, onda qadın düz deyir və ya o yalançılardandır.” (
Yusif 26)
وَإِنْ كَانَ قَمِيصُهُ قُدَّ مِن دُبُرٍ فَكَذَبَتْ
وَهُوَ مِن الصَّادِقِينَ
“Və əgər onun köynəyi arxadan cırılıbsa, onda qadın yalan
deyir və o doğruçulardandır.” (Yusif 27)
فَلَمَّا رَأَى قَمِيصَهُ قُدَّ مِن دُبُرٍ قَالَ
إِنَّهُ مِن كَيْدِكُنَّ إِنَّ كَيْدَكُنَّ عَظِيمٌ
“Beləliklə, (ağası) onun köynəyinin arxadan
cırıldığını gördükdə dedi: Bu, siz qadınların məkr və hiyləsindəndir. Doğrudan
da sizin (kişilərin ürəklərini cəlb etmək üçün) hiyləniz böyükdür.” (Yusif 28)
يُوسُفُ أَعْرِضْ عَنْ هَذَا وَاسْتَغْفِرِي لِذَنبِكِ
إِنَّكِ كُنتِ مِنَ الْخَاطِئِينَ
“Ey Yusif, sən bu hadisədən (onu faş etməkdən) daşın
və sən də (ey qadın) günahının bağışlanmasını dilə ki, həqiqətən sən xəta
edənlərdən olmusan.” (Yusif 29)
Yusif və Züleyxa arasında baş verən bu hadisələr Quran
baxımından aydın şəkildə qeyd edildiyindən əlavə sözə ehtiyac duymuruq. Sonuncu
ayədə olan bir nüansı qısa şəkildə qeyd edək. Ayənin zahiri tərcümələrinə
istinad edənlər orada olan bağışlanma sözünün Yusif peyğəmbərə aid etmək
istəyirlər. Ayənin ərəbcəsinə diqqət etsək görərik ki, oradakı zəmirlər qadına
(Züleyxaya) aiddir.
وَاسْتَغْفِرِي لِذَنبِكِ إِنَّكِ كُنتِ مِنَ الْخَاطِئِينَ
“...və sən də (ey qadın) günahının bağışlanmasını dilə
ki, həqiqətən sən xəta edənlərdən olmusan.” (Yusif 29)
Hz Yusif zindan yoldaşından
kömək istədi?
Hz Yusif (ə) –la bağlı digər bir şübhə onun zindan
yoldaşından kömək istəməsidir. Ayəni oxuyaq.
وَقَالَ لِلَّذِي ظَنَّ أَنَّهُ نَاجٍ مِّنْهُمَا
اذْكُرْنِي عِندَ رَبِّكَ فَأَنسَاهُ الشَّيْطَانُ ذِكْرَ رَبِّهِ فَلَبِثَ فِي
السِّجْنِ بِضْعَ سِنِينَ
“Və (Yusif) o iki nəfərdən, xilas olacağını bildiyi
birinə dedi: “Məni öz ağanın yanında yada sal.” Lakin şeytan ona ağasının
yanında onu yada salmağı unutdurdu. Buna görə də Yusif bir neçə il (üç ilə
doqquz il arasında) zindanda qaldı.” (Yusif 42)
Bu hadisə ilə bağlı zaman-zaman fikir müxtəlifliyi
olmuşdur. Gəlin bir neçə yöndən məsələyə toxunaq;
Əvvəla qeyd edək ki, Yusif (ə) Allahın bir
peyğəmbəridir və məsumdur. Onun zindan yoldaşından kömək istəməsi nəinki, günah
deyil, əksinə o şəraitdə ona bu işi görmək vacib idi. Yusif (ə) –ın zindan
yoldaşından kömək istəməsi, başqa sözlə təvəssül etməsi dini ədəbiyyatlarda
(kəlam elmində) oxuduğumuz təvəssül deyildi. O təvəssülə, kömək istəməyə “ürfi
təvəssül” deyilir ki, insanlar arasında gündəlik həyat və məişətdə hər an
müşahidə edilir. İnsanlar gün ərzində dəfələrlə öz işlərində bunu həyata keçirirlər.
Məsələn telefon vasitəsi ilə gün ərzində neçə-neçə işlərimiz həyata keçir.
Yəni, biz telefona təvəssül edirik, onun vastəsi ilə zəng edir və bir sıra
işlərimizi həll edirik. Təvəssül və vəsilə sözlərinin mənasını öyrənsək, Yusif
(ə) qissəsindəki bu mövzunu rahatlıqla anlaya bilərik. Xülasə şəkildə bunu deyə
bilərik ki;
Təvəssül yəni bir vasitə ilə, bir iş ilə çatmaq
istədiyin hədəf uğrunda çalışmaq.
Təvəssül - Vəsilə - “dərəcə,” “məqam,” “yaxınlıq” və
bu kimi mənaları əhatə edir. Vəsilə yəni, padşah yanında xüsusi bir məqama
sahib olmaq. (İbn Mənzur – Lisanul-ərəb, c 11, səh. 724, Beyrut çapı)
Zindandan xilas olan şəxs də padşaha yaxın olan şəxs
idi. Odur ki, Yusif (ə) öz günahsızlığını isbat etmək, üçün zindandan azad olan
şəxsə bu sözü söyləyir: “Məni öz ağanın yanında yada sal.” (Yusif 29)
Zəif və məchul hədislərlə Yusif (ə)-ma olunan ittiham.
Yusif (ə)-ın sözündən sonra baş verən hadisələr isə,
hədislərdə gəlmişdir. Rəvayətlərdə qeyd olunur ki, Yusif (ə) zindan yoldaşına
bu sözü dedikdən sonra, Hz Cəbrail (ə) nazil olaraq buyurdu: “ Ey Yusif! Sənə
bütün çətinliklərdə kim nicat verdi? Sənə qaranlıq quyudan kim nicat verdi?
Yusif (ə) buyurdu: Allah.
Allah vəhy etdi: “Elə isə niyə məndən kömək və yardım
istəmədin? Bu əməlinə görə 7 il daha zindanda qalacaqsan.”
Bu hədisi araşdırdıqda görürük ki, hədis sənəd
baxımından zəifdir. Hədisin ravilərində problemlər var.
Bu mövzuda ikinci bir hədis isə belədir ki, baş verən
hadisədən sonra “Yusif (ə) o qədər ağladı ki, hətta zindanın divarları da onun
səsinə səs verdi.”
Bu hədis də sənəd baxımından zəif və məchuldur. Fərz
edək ki, bu hədis doğrudur. Hədisin növbəti cümlələrində biz görürük ki bu
ağlamaq günaha görə yox, Yaqub (ə) dan ayrılığa görədir. Əlbəttə bu bir
səbəbidir. Bu mövzuda zəif hədislərin izahı və raviləri barədə daha geniş
məlumat əldə etmək istəyənlər Məhəmməd bin Məsud Əyyaşinin “Təfsiri Əyyaşi”sinə
müraciət edə bilərlər.
فَأَنسَاهُ
الشَّيْطَانُ ذِكْرَ رَبِّهِ – “Şeytan ona ağasının yanında onu yada salmağı unutdurdu...”
(Yusif 42)
Bu ayə barədə müfəssirlər arasında fikir ayrılığı
vardır. Ayədə olan “ه” zəmirinin Yusif (ə) –ma
yoxsa zindandan azad olan şəxsə qayıtması müzakirə obyektinə çevrilmişdir. Bu
mövzuda iki fikir vardır;
1. “ه” zəmiri Yusif (ə) –ma
qayıdır. Onda ayənin mənası belə
olacaqdır. “Şeytan Yusifə Rəbbini unutdurduğu üçün o Allahdan qeyrisindən kömək
aldı.
2. “ه” zəmiri zindandan azad olan şəxsə qayıdır. Onda ayənin mənası
belə olacaqdır: “Şeytan onu (saqini zindandan xilas olan şəxsi) unutqanlığa
vadar etdi və o da Yusifi padşahın yanında ona xatırlada bilmədi.
Bu fikirlərdən ikincisi Quran baxımındna daha
məqbuldur. Quran Hz Yusifi ixlaslı bəndə kimi yad edir. (Yusif 24)
Şeytan isə ixlaslı insanları heç vaxt azdıra bilməz.
قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ
“(İblis) dedi: İzzətinə and olsun ki, onların hamısını
(kökü kəsilənə kimi Adəmin nəslinin hamısını) aldadıb doğru yoldan
çıxardacağam.” (Sad 82)
إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ
“Onların arasında Sənin (ruh və bədənlərini küfr və
günah çirkinliyindən təmizlədiyin) xalis və seçilmiş bəndələrin istisna
olmaqla.” (Sad 83)
Deməli, şeytan özü də etiraf edir ki, ixlaslı
bəndələri azdıra bilməz. Bu bəndə peyğəmbər olduqda məsələ bir qədər də ciddi
olur. Təkcə bu ayə Yusif (ə) –ın məsumluğuna kifayət edər. Bu ayədən də başa
düşülür ki, Yusif (ə) –ın “Məni öz ağanın yanında yada sal.” (Yusif 29) sözü
heç də şeytani və günaha bais olacaq söz və əməl deyildi ki, buna görə Allah
onu məzəmmət edə, yaxud o bu sözünə görə ağlayıb tövbə edə. Bu məsələ o qədər aydındır
ki, hətta İbn Teymiyyə belə “Lakin şeytan ona ağasının yanında onu yada salmağı
unutdurdu.” ayəsinin Hz Yusifə deyil, zindandan azad olan şəxsə aid olmasını
geniş şəkildə izah edir. (Bax: Kutub və Rəsail və Fətəvayi İbn Teymiyyə
fit-təfsir c 15, səh. 112)
Yusif (ə) –ın zindan yoldaşından kömək istəməsinin
təvəkküllə heç bir ziddiyyəti yoxdur. Yəni, Allahdan qeyrisindən kömək istəmək
Allaha təvəkkül etməmək mənasına gəlməz. Həkimə xəstəlik səbəbindən edilən
müraciət, Allahdan qeyrisindən kömək istəmək anlamında deyil. Elə o müraciətin
özü də Allahın sözünə riayət etməkdir.
Fəxri Razi kimi müfəssirlər və Hənbəli fiqh
alimlərindən bəziləri və s əhli sünnə alimləri də Yusif (ə)-ın zindan
yoldaşından kömək istəməsini normal bir hadisə sayaraq, onun təvəkküllə heç
ziddiyyətinin olmamasını qeyd edirlər. (Bax: Əl-Bidaytun- Nihayət c 1, səh 207;
Fəxri Razi Təfsiri Kəbir Yusif 42-ci ayənin təfsirində və s.)
Bu mövzuda Əbu Reyhan Əndəlusi Yusif (ə)-ın bu
addımını, Misirin padşahını təkallahlığa hidayət etmək istəyi ilə
əlaqələndirir. (Əbu Reyhan Əndəlusi Təfsirul-Bəhrul-Muhit c 5, səh. 310;)
Yusif (ə) hədəfi Misir padşahını özünün günahsız yerə
həbs olmasını çatdırmaq idi. Zindan yoldaşına dediyi sözü, padşah onu zindandan
azad etsin deyə dilinə gətirmədi. Yusif peyğəmbər nə vacibi tərk etmişdir və nə
də harama mürtəkib olmamışdır. (Təbərisi, Cəvame Came cild 2, səh. 221)
Maraqlıdır ki eyni oxşar fikirləri də İbn Teymiyyədə
bu mövzuda kitabında qeyd etmişdir. (Bax: Məcmuə fətəva c 15, səh 113)
Bura qədər qeyd etdiyimizdən nəticə alaq;
1.Yusif (ə) zindan yoldaşından istədiyi kömək “ürfi
kömək” idi.
2.Yusif (ə)-ın zindan yoldaşına dediyi bu sözünə görə
ağlaması, göz yaşı tökməsini qeyd edən rəvayətlər sənəd və ravi baxımından zəif
və məchuldur.
3.Yusif (ə) heç vaxt Allahı unutmadı. Unutqanlıq
zindandan azad olan şəxslə bağlıdır.
4. Bu kömək istəməyin heç bir eyibi yox idi. Çünki,
bunun kökündə digər mühum amillər dururdu.
Sual: Yusif (ə) niyə 7 il zindanda qaldı?
Cavab: Yusif (ə)-ən zindanda daha
artıq qalması bəzilərinin düşündüyü kimi günahı ucbatından deyildi. Səbəbləri
belə sıralamaq olar.
1. Zindan
yoldaşının onu unutması. Bu ayədən alacağımız ibrət budur ki, insan firavanlığa
çıxdıqda bir sıra şeyləri unudur.
2. Allah belə
təqdir etmişdir ki, o daha artıq zindanda qalsın və zindandakıların hidayəti
ilə məşğul olsun.
3. Yusif (ə) –mı
zindana salanlar onun zindandan belə tezliklə çıxmasının tərəfdar deyildilər.
Bu səbəblərlə
yanaşı, Yusif (ə)-ın zindan yoldaşından kömək istəməsinin tərki ovla olmasını
və elə məhz bu səbəbdən daha artıq zindanda qaldığını söyləyən müfəssirlərdə
vardır. Onlar qeyd edirlər ki, insandan kömək istəmək, adi insanlar üçün bir
eyib olmasa da peyğəmbərlər üçün yaxşı hal sayılmır. Daha yaxşı olardı ki,
Yusif (ə) səbr edib bu işi Allaha həvalə edəydi.
İnsan zülmdən
müdafiə zamanı digərlərindən kömək istəyə bilər. Bu fikirləri qeyd edən
mənbələrin bəzisini qeyd edirik. (Əl-Cədid fi təfsiril-Quranil-məcid c 4, səh.
43, Səbzəvari Nəcəfi Muhəmmıd bin Həbibullah; Şeyx Məkarim Şirazi, Əl-əmsəlu fi
təfsir Kitabəllahil-munzəl, c 7, səh. 214; Beyzavi, Nasurud-din Əbul-Xeyr
Abdullah bin Ömər bin Muhəmməd, Ənvarut-tənzil və Əsrarul-təvil (Təfsiri
Beyzavi) c 3, səh. 290 və s)
Yusif (ə) atasına hörmətsizlik etdi?
Yusif (ə) barədə
bir şübhədə onun atasına qarşı guya hörmətsizlik etməsidir. Quranın Yusif
sürəsi, Hz Yusifin iman, elm, təqva, hikmət, əxlaq və bu kimi xüsusiyyətlərini
əks etdirir. “Hz Yusifin atası və İsrail oğulları Misirə daxil olarkən onun
atdan düşməməsi və ya bir qədər gec düşməsi səbəbindən Allah onun nəslindən
peyğəmbər qərar vermədi” deyə zikr olunan hədislər qəbul edilməzdir. Çünki, bu
mövzuda gələn iki hədis mürsəl və mərfudur. Hədis və dirayə elminə əsasən bu
kimi hədislər digər dəlillər olmadığı və ya onu təsdiq edən başqa bir mənbə olmadıqda
təkbaşına qəbul edilməz və bir mövzuda ondan dəlil kimi istifadə etmək olmaz.
Biz Qurana müraciət etdikdə Yusifin öz atasını hörmətlə qarşıladığını görürük.
“Beləliklə,
onlar Yusifin hüzuruna daxil olanda, o ata-anasını qucaqladı və onlara öz yanında
yer verib dedi: Allahın istəyi ilə əmin-amanlıqla Misirə daxil olun.” (Yusif
99)
Ayədən məlum
olduğu kimi, Yusif (ə) atasını çox mehribanlıqla, qucaqlayaraq öz məhəbbətini
əməli şəkildə əks etdirmişdir. Başqa bir diqqət olunası məqam budur ki, Yusif (ə)
buyurur: “Misirə daxil olun.” (Yusif 99)
Buradan məlum
olur ki, Yusif (ə) ata-anasını qarşılamaq üçün şəhərdən xaric olmuşdur. Başqa
sözlə, onlara hörmət əlaməti olaraq, özü onların pişvazına getmişdi.
“Və ata-anasını
öz taxtına çıxartdı və (o, daxil zaman hamısı) onun qarşısında səcdəyə
düşdülər....” (Yusif 100)
Onları öz
taxtına çıxartması özü də hörmət əlamətidir.
Yusif (ə) –ın
nəslindən peyğəmbərin (ə) olmamasını, onun atasına olan hörmətsizliyi ilə
əlaqəli deyil. Məgər bütün peyğəmbərlərin övladları da peyğəmbər olmuş yaxud
hər birinin nəslindən peyğəmbər gəlmişdirmi? Əlbəttə xeyr. Onda bu onlara üçün
bir eyib və nöqsandırmı? Yenə də cavab xeyr olacaq. Peyğəmbərlik irsi deyil,
əksinə Allah insanlar içərisindən peyğəmbərliyə ən layiq şəxsləri seçərək bu
məqamı onlara bəxş edir. Bəli, Quran özü bəzi peyğəmbərlərin, bəzilərindən
üstünlüyünü qeyd edir. (Bəqərə 253) Lakin, bunu bilək ki, bir peyğəmbərin
üstünlüyü digərinin fəzilətdən uzaqlaşdırmaq deyil. Hər biri, bir nur kimi öz
dövrlərində şərati nəzərə alaraq ilahi əmrləri icra etmişlər. Daha sadə bir
misal, biz əgər gözün önəmindən danışırıqsa, bunun mənası bu deyil ki, dil,
qulaq, əl-ayaq önəmsizdir. Hər biri öz yerində gözəl və önəmlidir. Bir
peyğəmbərin nəslindən peyğəmbər gəlməsi ilahi hikmət üzündəndirsə, gəlməməsi
yenə də ilahi hikmət və məsləhət əsasındadır.
Hz Yusif qissəsindəki, “Həqiqətən siz oğrusunuz ” xitabı kimə şamil edilir?
Beləliklə, elə
ki, onları azuqə və səfər vəsaiti ilə təchiz etdi (elə həmin ərzaq ölçüsü olan)
su piyaləsini qardaşının yükünün içinə qoydu. Sonra bir carçı var çəkdi ki: Ey
karvan əhli, siz doğrudan da oğrusunuz. (Yusif 70)
Yusif sürəsində
yer alan إِنَّكُمْ لَسَارِقُونَ – Həqiqətən
siz oğrusunuz ayəsini Yusif (ə)-ma nisbət verərək, o həzrətin qardaşlarını
ittiham etdiyini qeyd edirlər.
Yusif (ə)
qardaşı Bünyamini yanında saxlamaq məqsədi ilə, padşahın su qabını qardaşının
razılığı əsasında onun yükünün içərisinə qoyur və bu yolla onu öz yanında
saxlamağa müvəffəq olur. Su qabının Bünyaminin yükünün içərisindən çıxdıqda
kimsə onlara səslənərək “Həqiqətən siz oğrusunuz” (Yusif 70) deyir.
Bəzi təfsirlərdə
o sözü deyənin Hz Yusifin işçilərindən biri olduğu qeyd edilir. Beləliklə;
1. Məlum deyil
ki, o sözü deyən kimdir.
2. O, xitabın
muxatəbi Bunyamin idi ki, o bunu razılıq əsasında etdi və bu işləri də gözə
almşdı. Çünki, yalnız bu plan vasitəsi ilə orada qala bilərdi.
3. Bu söz
həqiqətən də onlara töhmət və oğru adlandırmaqdan ötrü deyildi, əksinə hazırkı
mənzərənin vəsfi idi.
4. “Həqiqətən
siz oğrusunuz” (Yusif 70) sözü zahirdə itən əşyaya aid edilsə də, həqiqətdə
onların Yusifi (ə) atalarından oğurlanmasına da aid edilə bilər.
Araşdırdı: Mahir Şəkərov - İlahiyyatçı yazar.
Yorumlar
Yorum Gönder