Hz Adəm və Həvvanın ayıb yerləri həqiqətən göründümü? - Tərcümələrdə olan səhv izahların Quran və təfsirlə izahı
“Ayıb yerləri
göründü” ayəsi əslində bizə nəyi çatdırır?
Bu məsələdə təfsirə ehtiyacı olan məqamlardan biri də “...ayıb yerləri
özlərinə göründü. Cənnət yarpaqlarından üstlərini örtməyə başladılar.” (Əraf
22) ifadəsdir. Bəziləri bu ayəni izah edərkən qeyd edirlər ki, Hz Adəm və
Həvvanın əynində bildiyimiz paltardan var idi. Elə ki, o paltarlar aradan getdi
onların ayıb yerləri göründü. Digər bir dəstə isə düşünür ki, onların
ümumiyyətlə övrətləri yox idi. Bu hadisədən sonra onların övrətləri zahir oldu.
Bu iki fikrin tam mənada isbat və sübutu əlimizdə yoxdur. Ən uyğun məna və izah
budur ki, o libas mənəvi libas idi, və ayədə qeyd olunan məna zahiri övrətdən
getmir, əksinə onların mənəvi halına işarədir. Əhli sünnənin mötəbər təfsir
alimlərindən olan Fəxri Razi bu ayə haqda danışarkən buyurur: “Bu libas, bir
libas idi ki, nurdan idi və bu libas təqva libası idi.” (Fəxrəddin Razi –
Məfatihul-Ğeyb c 14, s 223.)
Çox gözəl və qane edici bir izahdır. Bu sürədə Allah
geyimdən söz açanda buyurur ki, وَلِبَاسُ التَّقْوَىٰ
ذَٰلِكَ خَيْرٌ - “təqva libası daha yaxşıdır (xeyirlidir).” (Əraf 26) Deməli
söhbət yenə də işin mənəvi tərəfindən gedir. Təqva libası yəni, həqiqi şəkildə
pəhrizkar olmaq. Ayədə qeyd olunan “ayıb yerləri göründü” ifadəsində ərəb
dilində "بدا یبدی" felindən
istifadə olunub. Bu felin Quranda işlənmə yerlərinə baxsaq görərik ki, bu fel
bir çox yerlərdə qabağına çıxdı, kimi işlənib. Məsələn Ənam 28-ə baxaq: بَلْ بَدَا لَهُمْ مَا كَانُوا يُخْفُونَ مِنْ قَبْلُ -
“Xeyr, əvvəlcə (ürəklərində) gizlətdikləri onların qabağına çıxdı.” (Ənam 28)
Deməli, “ayıb yerləri göründü” ayəsində
məqsəd ancaq elə bu deyil ki, övrətləri göründü. Bu zahiri məna Quranın
və Hz Adəm (ə)-la bağlı olan mövzudakı ayələrlə tam uzlaşmır. Bu ayədən təfsir
və ayələrə əsasən nəticə alaq. Ayıb yerləri göründü yəni, onlar tərki ovla
–zəllə etdilər. Bu, onların məqamı baxımından, (Allahla öz aralarında) bunu
özlərinə eyib bildilər. Yəni, Allahın verdiyi nemətlər qarşısında hətta yaxşı
işi də tərk etmək bu cür şəxsiyyətlər üçün eyib sayılır. Onlar bunu dərk
etdiklərində o xüsusi nur onlardan uzaqlaşdı. Ayıb yerləri göründü yəni,
“etdikləri qabaqlarına çıxdı.” Bunu Quran ayəsinə əsasən gördük.
Bu ayənin davamında olan “...Cənnət
yarpaqlarından üstlərini örtməyə başladılar.” (Əraf 22) ifadəsinə də
qısa izah verək. Yuxarıda qeyd etdiyimiz kimi ayənin zahiri tərcüməsi bizə
təkbaşına kifayət edən deyil. Mümkündür ayənin zahiri tərcüməsi bir cür, amma
təfsiri tam başqa cür olsun. Burda da məqsəd budur ki, elə ki onlar tərki ovla
etdilər və eyibləri üzə çıxdı. Onlar tövbə ilə Allah qarşısına qayıtdılar və
günahlarının üstünü örtdülər. Buna dəlilimiz mübarək bir hədisdir. Hədisə
əsasən Allah həqiqi tövbə edənlərin günahlarının üstünü örtür, hətta o
günhahları onu qeyd edən mələklərin də yaddaşından silir. Həmçinin o günaha
şahid olan məkan, bədən üzvü və s. də onu unudur. Çünki, Qiyamətdə hər bir şey
insan əleyhinə şəhadət verəcək. (Yasin 65)
“Ayıb yerləri
göründü” ayəsinə daha bir izah.
Ayələrdə olan “ağac” ifadəsi rəmzi məna daşıyır. Ağac “qadağan” məfhumunun
rəmzi mənasıdır. “Bu ağaca yaxınlaşmayın.” (Bəqərə 35) Yəni, sizə qadağan olan
işi görməyin. Bu işin də özləri ilə bağlı olan bir fikir olduğunu qeyd etdik.
Əraf sürəsinin 20-ci ayəsinə diqqət edək:
“Beləliklə Şeytan bədənlərinin ayıb yerlərinin onlar üçün gizli olanını onlara
aşkar etmək etmək üçün o ikisinə vəsvəsə etdi...”
Ayədə olan “onlar üçün gizli olan” sözü
ayənin başa düşülməsində bizə yardım edir. Hz Adəm və Həvvaya
gizli olan nə idi? Onlar nəyi anladılar? Onlar, onlara qadağan edilmiş fikrə
düşdüklərindən, “ayıb yerləri göründü” yəni, öz zəif cəhətlərini gördülər. Daha
yaxşı olardı ki, onlar bu fikrə düşməsinlər. Uca şəxsiyyətlər üçün kiçik
məsələlər də Allahla öz aralarında eyib sayılır.Onların gördüyü bu idi.
Paltarda məqsəd onların bu məsələni anlamaqda qarşıların alan bir duyğu və hiss
idi. Bu hadisələri bizə çatdıran Quran ayələrindən sonra Allah ən gözəl geyimin
təqva olduğunu qeyd edir: “Ən gözəl libas təqva libasıdır.” (Əraf 26)
“Ayıb yerləri göründü” ayəsini belə də
anlamaq olar. Onların eyibləri üzə çıxdı və onlar da ağac yarpaqları yəni tövbə etməklə
öz eyiblərini örtdülər. Çünki, hədis və ayələrdə də tövbə ilə günahın üzərinin
örtüldüyü qeyd olunmaqdadır. Ayə hədislərdə olan ifadələr həmişə biz
anladığımız şəkillərdə olmur. Nümunə üçün bir ayənin izahını peyğəmbərin öz
dilindən eşidək və zahiri məna ilə əsl mənanın fərqini bir daha müşahidə edək.
Bəqərə 187-ci ayəsində olan bu hissəyə diqqət
edək: ... “ağ sap qara sapdan seçilincəyə qədər yeyin için...”
Ayənin zahirinə baxdıqda söhbətin ağ və qara
sapdan getdiyi anlaşılır. Amma həqiqətdə “ağ sap və qara sap” tam fərqli mənanı
ifadə edir. Əziz İslam peyğəmbərinin bu ayəyə verdiyi təfsirə nəzər salaq.
Ədi ibni Hatəm peyğəmbərin (s) yanına gəlib
deyir: “Mən sübhün açıldığını bilmək üçün bir ağ sapla qara sapı götürüb,
onlara baxdım.” Allah Rəsulu (s) onun sözlərini eşitdikdə gülümsəyib buyurdu: “Ey Hatəmin
oğlu! Ağ sap və qara sap dedikdə üfüqdəki ağlığı və gecənin qaranlığı nəzərdə
tutulur.Sübhün ağlığının görünməsi orucun başlanmasını bildirir.”
(Məcməul-Bəyan, Bəqərə 187-ci ayənin təfsiri).
"Adəm (ə) məsumdur" araşdırmasından.
Araşdırdı: Mahir Şəkərov - İlahiyyatçı yazar.
Yorumlar
Yorum Gönder