Meyyiti niyə dəfndən öncə iki üç dəfə yerə qoyurlar?
Bu məsələ bəzən adət kimi görünsə də əslində özünəməxsus fəlsəfəsi vardır. Lakin bu məsələ məzhəblər baxımından fərqli şəkildə təqdim edilir. Ona görə də məsələni şiə və sünni məzəhəbi baxımından təhlil etmək məcburiyyətindəyik.
Mövzu haqda ümumi fikirlərimiz.
Bir insan dünya həyatı ilə
vidalaşlasa da növbəti bir həyata qədəm qoymaqdadır. Artıq dünya mənzillərindən
son, axirət mənzillərindən isə ilkinə qədəm qoyur. Onun yeni bir həyata və
xüsusən qəbir həyatına ilk girişi insana qəribə anlar yaşadır. Əhli sünnə məzhəbi
meyyitin dəfnindən sonra bir müddət gözləməyi və bu yolla onu qəbir həyatına
öyrəşdirməyin tərəfdarı olsa da şiə məzhəbi isə həm öncə həm də sonra
meyyiti tək qoymamaq tərəfdarıdırlar.
Meyyitin qəbir həyatına öyrəşidilməsi
əhli sünnə mənbələrində.
Osman bin Əfvan rəvayət edir: “Peyğəmbər
(s) meyyiti dəfn etdikdən sonra qəbirin yanında dayanar və deyərdi: Allahdan
qardaşınızın bağışlanmasını və sabitqədəm olmasını diləyin. Həqiqətən o,
hal-hazırda sorğu-sual olunur.” (“Əbu Davud” Cənaiz kitabı 69)
Səhabədən olan Əmr bin As deyir: “Məni
qəbrimə dəfn etdiyiniz zaman, bir dəvə kəsib
ətini doğrayacaq qədər qəbrimin başında gözləyin ki, sizin varlığınızla
yeni həyatıma uyğunlaşım və Rəbbimin elçilərinə verəcəyim cavaba hazırlaşım.” (“Müslim”,
İman, 192)
Əhli sünnənin dörd məzhəb imamından
bir olan İmam Şafei deyir: “Qəbrin başında Qurandan ayə və sürələr oxumaq müstəhəbdir.
Quranı xətm eləmək isə daha gözəldir.” (“Əşşafei- “Əl-Mənaqib” kitabı, səh.
204; Nəvəvi – “Riyazus-Salihin” səh. 293)
Meyyitin qəbir həyatına öyrəşidilməsi şiə mənbələrində.
İmam Sadiq (ə) buyurur: “Qardaşını qəbrə
yaxınlaşdırdığınızda onu qəfil qəbrə daxil etməyin. Onu qəbrə bir neçə zira
qalmış yerə qoyun ta o bu vasitə ilə (qəbrə) hazırlaşa. (Muhəmməd ibn Əli ibn
Babeveyh, “İləluş-Şəraye” Dərəcatul-Lisəqafə c. 1, səh. 306)
Zira – yəni, dirsəkdən barmaqların ucuna qədər olan məsafə.
Digər rəvayətdə gəlmişdir ki,
meyyiti qəbrə tərəf apardıqda onu dərhal qəbrə daxil etməyin. Çünki, qəbrdə
qorxular vardır. Gərək o qorxulardan Allaha pənah apara və ruhi rahatlıq tapa.
Onu qəbrin yaxınlığında yerə qoyun və biraz səbr et. Sonra onu yavaşca və tədricən
qabağa apar və yenə biraz səbr et. Beləcə o ruhi aramlıq tapa. Sonra onu qəbrə
tərəf apar. (eyni mənbə)
İmam Xomeyni “Təhrirul-Vəsilə”
kitabında yazır: “...Meyyiti tələsərək və dərhal qəbrə qoymasınlar. Əksinə onu
fasilələrlə iki ya üç zira qalmış yerə qoysunlar və azca səbr etsinlər. Bir qədər
qabağa aparıb biraz səbr etsinlər. Sonra onu qəbrin kənarına gətirsinlər. Ta qəbir
sorğu sualına hazır ola. Çünki qəbr böyük qorxularla doludur və ondan Allaha pənah
aparırıq.” (“Təhrirul-Vəsilə”, İmam Xomeyni, c. 1, səh. 159. Çap: Məktəbətul-İtimad)
Eyni mətləbə Şahidi Sani də “Şərhe
Lümə” əsərində qeyd etmişdir. (Şəhidi Sani “Şərhe Lümə”, c. 1 səh. 68)
Mərhum Əllamə Muhəmmədtəqi Məclisi
yazır: “Bir qədər səbr edin ki meyyit qəbrə
daxil olma qabiliyyətinə malik olsun. Çünki, çox olub ki, bir nəfəri qəhhar
olan hakimin qarşısına aparalar o da qorxudan lal ola, dili tutula. Əgər bir qədər
səbrlə və az-az onu qəbrə tərəf aparın...” (“Ləvame” Məclisi, c. 2, səh. 400)
Hər iki məzhəbin kitabından bu cür rəvayətləri mövzuya artırmaq olar.
Lakin məsələ nəticə etibari ilə eyni olduğundan bu qədəri ilə kifayətlənirik. Hər iki ənənəvi məzhəbin gətirdiyi dəlillərə əsaslanıb
deyə bilərik ki, bu əməl yuxarıda qeyd etdiyimiz kimi meyyiti qəbir həyatına uyğunlaşdırmaq,
qorxulu qəbir evinə öyrəşdirmək və orada sabitqədəm olması üçündür.
Mahir Şəkərov – İlahiyyatçı, araşdırmaçı.
Yorumlar
Yorum Gönder