“Şeytan nə Adəmi (ə) aldadıb nə də Adəm (ə) meyvə yeyib”.
Əvvəla bunu bilək ki, bütün peyğəmbərlər mütləq şəkildə məsumdurlar. Bunda şəkk yoxdur. Onların həyatında baş vermiş bəzi hadisələri doğru analiz etmədiyimizdən yanlışlığa düçar ola bilərik.
Məsumluq mövzusunda səhvə yol verilən və yanlış anlaşılan ayələrdən
biri də “Əraf” surəsinin ayələridir. Bəziləri ayənin zahirini əsas götürərək,
bütün xəta və günahlardan məsum olan Adəm (ə) barədə “Şeytan onu aldatdı, Adəmdə
(ə) aldandı” deyə yanlış təsəvvür yaradılır.
İlk öncə ayələrin zahiri tərcümələrini
oxuyaq:
Əraf 20: “Şeytan (Adəmin və Həvvanın) örtülü ayıb
(övrət) yerlərini özlərinə göstərmək məqsədilə onlara vəsvəsə verib dedi:
“Rəbbiniz sizə bu ağacı yalnız mələk olmamağınız və ya (Cənnətdə) əbədi
qalmamağınız üçün qadağan etmişdir!”
Əraf 21: “Həm də onlara: “Mən, əlbəttə, sizin
xeyirxah məsləhətçilərinizdənəm”, – deyə and içdi.”
Əraf 22: “Beləliklə, (Şeytan)
onları batil sözlərlə aldatdı (onları aldadaraq uca yerlərdən, yüksək mərtəbələrdən
aşağı endirdi)...”
Bəziləri elə düşünür ki, Adəm (ə) hansısa meyvəni yemişdir, yaxud
hansısa ağaca yaxınlaşmışdır və sairə. Lakin bizim araşdırmamıza əsasən bunlar yanlış izahlardır. Biz bu mövzuda “Bütün peyğəmbərlər
məsumdur” kitabında geniş yer ayırdıq. (Bax: Bütün peyğəmbərlər məsumdur” səh.
31-32)
Bunu bilmək lazımdır ki, bu mövzuda sözügedən ağac iki haldan xaric
deyil.
1. Maddi – Adi ağac. (alma, üzüm, buğda, innab və sairə)
2. Mənəvi ağac. (Elm yaxud Muhəmməd (s) və ali Muhəmmədin vilayəti)
Burada bunu da qeyd etməliyik ki, Adəmə (ə) heç vaxt elmə (elm
ağacına) qarşı xüsusi qadağası olmamışdır. Əksinə Quranın bəyan etdiyinə görə
Allah özü ona elm təlim verdi (“Bəqərə” 31) və Adəm mələklərə elm öyrətdi (“Bəqərə”
33)
Biz bilirik ki, sözügedən ayədə “adlar”da məqsəd yenə “şəcərətun-Tayyibə”
əhli-beytdir. Deməli, Allahın Adəmə təyin etdiyi xüsusi qadağası yox idi. Əgər
olsaydı daha sonra bu qadağanı pozub özü ona təlim verməzdi. Bu Allahın hikmətindən
olmazdı.
Qurana yanaşma tərzimizi islah edib düzəltmədikcə heç zaman doğru nəticə
ala bilmərik. Yanaşma tərzi yanlışdır deyə bəziləri deyir “Adəm aldanıb meyvə
yedi”. Haqlı olaraq hər kəsdə sual yarana bilər ki: “Bu nə cür peyğəmbərdir ki
bir almaya (yaxud digər meyvə) görə nubuvvəti sual altına aparır? Bu cür hal
adi möminə də yaraşmaz. Məsələn fərz edin tanınmış nüfuzlu bir alim sadə bir
şeyə görə öz məqamına xəyanət edib. Biz bunun bir adi insandan belə gözləmiriksə
peyğəmbərlərdən necə belə rahat danışırıq?
Şeytanla Adəm (ə) arasında baş
verən hadisənin həqiqəti
Biz “Bütün peyğəmbərlər məsumdur” kitabında izah etdik biz bu
mövzulara ayənin zahiri ilə yanaşsaq zahirpərəst Quranilər kimi yolumuzu
azarıq. Şeytanın Adəmə (ə) dediyi sözü xatırlayaq: “Rəbbiniz sizə bu ağacı yalnız mələk olmamağınız və ya (Cənnətdə) əbədi
qalmamağınız) üçün qadağan etmişdir!” (“Əraf” surəsi, 20)
Görəsən söhbət hansı mələkdən gedir? Mələkdə
məqsəd bizim anladığımız mələkdir?
Əgər biz ayədəki “mələkəyni” ifadəsini mələk
kimi anlasaq bu Quranın digər ayələri ilə ziddiyyət yaradar. Quranın xəbər
verdiyinə görə mələklər Adəmin qarşısında səcdəyə qapıldılar. Ona səcdə etdilər.
(“Bəqərə” surəsi, 34)
Deməli mələklərin Adəmə (ə) səcdə etməsilə
artıq Adəm (ə) özünün məqam cəhətdən onlardan üstünlüyünü anlamışdır. Bütün
bunlardan sonra Adəm niyə mələk olmaq istəsin ki? Yəni, deyirik ki, Adəm (ə) mələkdən
də uca bir mərtəbədə idi. Bir insan ən uca məqamdan aşağı məqama düşməsini
arzulaması yaxud bu yolda zəhmət çəkməsi absurddur. Adəm peyğəmbər bu işdən uzaq
idi. Adəm (ə) özünün mələkdən daha üstün olmağın zatən bilirdi. Niyə özündən məqamca
aşağı olan varlıqların səviyyəsinə enməyə səy göstərsin ki? Deməli “mələk”də məqsəd
biz bildiyimiz mələklər deyil. Bilirik ki mələklər heç vaxt məqam baxımdan irərləyə
bilmirlər. Onların bilinən müəyyən məqamları vardır. Adəmə vəd verilən yaxud
ona vəsvəsə verilən məqam əhli-beytin məqamı idi. Yoxsa Adəmi heç bir zahiri
nemətlər, sözlər o ağaca (düşüncə və fikrə) yaxınlaşmağa vadar edə bilməzdi. Onları ağaca yaxınlaşdılar, yəni bu fikrə düşdülər.
Və Allah da onlara bu məqamda xəbərdarlıq edir ki, “bəs sizə demədim ki bu fikrə
düşməyin?”
Təfsirlərdə bu ağacın əhli-beyt olması
da qeyd edilir. Daha sonra müfəsirlər hədislərdə gələn “şəcərətun tayyibə” “pak ağac” – hədislərinə də
istinad edirlər.
“Bəqərə” surəsi 35-də sözümüzə dəlildir. Allah buyurdu:
وَقُلْنَا يَا آدَمُ اسْكُنْ أَنتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ وَكُلاَ مِنْهَا
رَغَداً حَيْثُ شِئْتُمَا وَلاَ تَقْرَبَا هَذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ
الْظَّالِمِينَ
“Biz dedik: Ey Adəm! Sən zövcənlə birlikdə
bağçada yerləş və orada rahatlıqla nemətlərimizdən istədiyiniz yerdə yeyin
(için), təkcə bu ağaca yaxınlaşmayın! Yoxsa zalımlardan olarsınız.”
Bəzi müfəssirlər bu ayənin təfsirində mənəvi
mənaya işarə etmişlər. Dəlil kimi də ayədəki əvəzliyi göstərmişlər. Belə ki, ayədəki
“həzihi” əvəzliyinin yaxına işarə etdiyini və şeytanın Adəmin fikrinə, düşüncəsinə
işarə etdiyimiz fikirləri təlqin etdiyini yazmışlar.
Sual: Kimsə soruşa bilər ki, məgər əhli-beytə
yaxınlaşmaq mənfi işdir ki, həmin işə qadağa qoyulsun?
Cavab: Həzrət Adəm və Həvva əhli-beytin
məqamına yetişmək istəyirdilər. Onların olduğu ucalığa çatmaq istəyirdilər. Bu
iş öz-özlüyündə mənfi iş deyildi. Hər insan mənən daha uca məqamlara yetişmək
istəyir.
Allahın etdiyi xəbərdarlıq tam mənada
qadağa deyildi. Allah öz əzəli elmi ilə məsələnin nəticəsini onlara xəbər
vermişdir ki, sizdə o məqama yetişmək üçün mənəvi tutum kifayət qədər deyil. Vəssalam.
Onlar da həmin fikrə düşməklə, yəni ağaca yaxınlaşmaqla bir daha buna yəqin
tapdılar. Bu bizə təəccüblü gəlməməlidir. Bənzər mövzuya Həzrət İbrahim (ə)
qissəsində də rast gəlirik. Bəs nə üçün Adəmə (ə) tutulan irad Həzrət İbrahimə
tutulmur?
(Cənnətdə) əbədi qalmamağınız üçün ifdəsinə gəlincə insanın əsil həqiqəti
zatən əbədidir. İnsan ölsə belə onun faniliyi düşünülməz. Dəyişikliyə məruz
qalan insanın bədənidir. Şeytanın işarə etdiyi əbədilik zahirlə -bədənlə əlaqəli
idi.
Digər yöndən Adəmin bu fikrə düşüncəyə düşməsi eynilə bir həkimin
göstərişinə əməl etməyib ona zərər verə biləcək bir yeməyi yeyən kəs kimi də
anlaya bilərik. Ayədə keçən əbədiliyin elə “Şəcərətun-Tayyibəyə” nisbət verilməsi
və o cür təsvir edildiyi qeyd edən müfəssirlər də var.
Sual: Adəm şeytanın andına aldandı?
Cavab: Rəvayətlərdə qeyd olunub ki, Adəm (ə) şeytanın Allaha and
içdiyini gördükdə ona inandı. Çünki o Allaha yalan yerə and içildiyinə heç vaxt
şahid olmamışdı və düşünmürdü kimsə bu işə cürət edə. Odur ki ona inandı. Adəmin
bu mövzuda bilgisizliyi qeyri adi hal deyil və ismət sifəti ilə də ziddiyyət təşkil
etmir. Bu cür halların Həzrət Yunus (ə), Həzrət İbrahim, Həzrət Musa (ə) bəhsində
də şahidi oluruq. Məgər bütün adıçəkilən peyğəmbərlər bu gedişatla xəta əhli
idilər?
Başqa bir məsələdə budur ki, Quranın buyurduğuna əsasən şeytan peyğəmbərləri
aldada bilməz. Mövzunun son qismində mövzuya izah veriləcək.
Həzrət Adəm (ə) və Həvva
düşünürdülər ki görəsən Allah bizdən
fəzilətlisin yaradıbmı?” Bu məqamda Allah buyurdu: “Ey Adəm başını
qaldır. Ərşə tərəf bax”. Adəm (ə) başını qaldırıb ərşə baxdı. Adəm (ə) ərşə
tərəf baxdıqda orada bu sözlər yazılmışdı: “Lə iləhə illəllah Muhəmmədun
rasulullah. Əli ibn Əbu Talib əmirul muminin, və zövcəsi Fatimə dünya
qadınlarının seyyidəsidir. Həsən və Hüseyn Cənnət cavanlarının ağasıdır”. Adəm
(ə) dedi: “Ey Rəbbim bunlar kimdir?” Allah buyurdu: “Bunlar sənin
zürriyətindir. Onlar Səndən və bütün məxluqatımdan xeyirlidir... Onlara həsəd
gözü ilə baxma.” (Molla Zeynul-Abidin əl-Kəlyaykani, “Ənvarul Vilayə”, səh-153)
Bu rəvayət mərhum Şeyx Səduqun bir neçə rəvayət
kitabında, o cümlədən “Uyunu Əxbarir-Rza (ə)” və “Məaniul-Əxbar” da qeyd
olunmuşdur. Bu rəvayət bir sənəd, bir möhtəva ilə hər iki kitabda gəlmişdir. Bu
onu göstərir ki, tək bir rəvayət olmuşdur ki, mərhum Səduq hər iki kitabda
onları nəql etmişdir.
Bu rəvayətin məzmunu və mənası belədir: “Əbdussəlam
ibn Saleh Hərəvi (Əbasəlt) rəvayət etmişdir ki, İmam Rzaya (ə) dedim: Ey Allah
Rəsulunun oğlu, mənə Adəm və Həvvanın yediyi həmin ağacın (meyvənin)
həqiqətindən xəbər ver. Belə ki, camaat bu barədə fikir ayrılığındadır.
Onlardan bəzisi bu ağacın buğda, bəzisi üzüm, bəzisi isə həsəd ağacı olduğunu
rəvayət edirlər.
Həzrət buyurdu: Bütün bu yozumların hamısı səhihdir.
Soruşdum ki, bəs bunun nə mənası var və bu ixtilaf nəyə görədir? Buyurdu: Ey
Əbasəlt, cənnət ağacları növbənöv meyvə verir. Onlar dünya ağacı kimi deyil
(ki, hər bir ağacın bircə meyvəsi olsun). Adəm və Həvvanın yedikləri həmin
meyvə buğda idi ki, üzüm də verirdi. Haqq-taala Adəmi hörmətli tutduqda və
mələklərə ona səcdə etməsini tapşırdıqda, onu cənnətin daxilində
məskunlaşdırdı. Özlüyündə düşündü ki, görəsən Allah məndən üstün cins
yaratmışdırmı? Allah öncədən onun düşüncəsini bildiyi üçün nida gəldi ki, ey
Adəm, başını qaldır və ərşə nəzər sal. Adəm başını qaldırdı və ərşə nəzər
saldı. Ərşin üzərində yazılmışdı: “Allahdan başqa heç bir tanrı yoxdur.
Məhəmməd Allahın Rəsulu, Əli ibn Əbu Talib Möminlərin əmiri, onun zövcəsi
Fatimə aləmlərdə olan xanımların xatunu, Həsən və Hüseyn isə cənnət gənclərinin
ağalarıdır”. Adəm soruşdu: İlahi, onlar kimdir? Allah-taala buyurdu: Onlar
sənin və övladlarının zürriyyətidir. Onlar səndən və bütün yaratdıqlarımdan
üstündürlər. Əgər onlar olmasaydı, nə səni, nə cənnəti, nə cəhənnəmi, nə
səmanı, nə də yeri yaradardım. Ona görə də məbada onlara həsəd gözü ilə
baxasan. Yoxsa səni Öz civarımdan çıxararam. Beləcə, Adəm onlara həsəd gözü ilə
baxdı və onların dərəcəsini özü üçün arzuladı. Beləliklə, Allah-taala Şeytanı
ona müsəllət etdi ki, qadağan etmiş olduğu ağacdan yesin. Şeytanı Həvvaya
müsəllət etdi. Çünki Fatiməyə həsəd gözü ilə baxmışdı. Belə ki, o da Adəm kimi
həmin ağacdan yesin. Nəticədə Allah hər ikisini cənnətdən çıxartdı və Öz
civarından yer üzünə saldı”. (Uyunu Əxbarir-Rza (ə), c.1; s. 306)
Rəvayət geniş və fərqli mətnlərlə olduğundan
mövzumuzla əlaqəli olan hissəsini qeyd etdik. Rəvayətin son hissəsində gələn və
Adəmə (ə) xitab olunan “Onlara həsəd gözü ilə baxma” cümləsi ismət sifəti ilə
müvafiq deyil. Çünki “həsəd” rəzil əxlaqi xüsusiyyətlərdəndir peyğəmbərlərə
yaraşmaz. Həsədin ən primitiv tərifinə belə nəzər salsaq görərik ki “həsəd bir
insanın malik olduğu üstünlük və fəzilətləri, qazandığı nailiyyətləri həzm etməməkdir.”
Rəvayətlərə əsasən:
Həsəd münafiqin əlamətidir.
Həsəd Allaha etirazdır. Çünki, qarşı tərəfə verilən
üstünlüyü və fəziləti Allah ona vermişdir.
Həsəd təkəbbür əhlinin sifətidir.
Bu siyahını uzatmaq da olar. Mövzumuz həsəd deyil.
“Adəm (ə) həsəd etdi deyə Cənnətdən qovuldu” deyənlərə sadəcə həsədin necə bir
rəzil xüsusiyyət olduğunu xatırlatmaq istədik. Allah Rəsulu (s) buyurur: “Mömin qibtə edər, ancaq
münafiq həsəd aparar”.
Sadə bir sual verək: Adəm (ə) ən azı bir mömin bəndə
idi ya yox? Zənnimcə heç bir müsəlman Adəmin (ə) möminliyinə şübhəsi olmaz.
Onda təkrar soruşuruq: Bir möminə yaraşmayan həsəd sifətini bir peyğəmbərə aid
etmək insafdırmı?!
Adəmin (ə) etdiyi bəs nə idi? Cavab sadədir, Adəm (ə)
qibtə etdi. Bu mövzuda eyni hadisəni əsk etdirən rəvayətin sonunda həsəd deyil,
qibtə sözü gəlmişdir. Və bu kimi rəvayətlət çoxluq təşkil edir. Sözümüzün
təsdiqi kimi sözügedən ayələrin təfsirində zikr olunan rəvayətdir. (Bax:
“Təsnim” təfsiri, c. 3, səh. 362-363)
Bundan əlavə “Əl-Mizan”ın müəllifi həsəd sözü ilə
bağlı fərqli bir izah da verir və Həzrət Adəmlə (ə) bağlı olan həsədin heç də
əxlaqi rəzillik kimi qeyd olunan həsəd olmadığını şəffaf şəkildə bəyan edir.
Böyük müfəssir yazır: “Həsəd” gözü peyğəmbər
məqamını təmənna və arzu etmək kimi mənalandırılsın. Daha əxlaqi rəzilliklərdən
olan həsəd kimi deyil. (Seyid Məhəmmədhüseyn Təbətəbai, “Əl-Mizan fi təfsiril-Quran”,
c.1, s.144)
Qadağanın səbəbi isə Həzrət Adəm və Həvvanın
əhli-beytin məqamında olmamalarıdır. Bizim də bu mövzuda vəziyyətimiz belədir.
Biz də Allaha şikayət ya etiraz edib deyə bilmərik ki, niyə bizi də filan
peyğəmbər kimi məsum qərar vermədin və sair. Əlbəttə, Adəmin (ə) düşündüyü bu
qəbildən deyildi. Mövzunu əziz oxucuların zehninə yaxınlaşdırmaq və
başadüşülməsini rahatlaşdırmaq üçün belə bir misal çəkirik.
Mövzunun daha yaxşı anlaşılması üçün bir ayənin
təfsirinə də baxmaq yerinə düşərdi.
“Yoxsa onlar Allahın insanlara (Peyğəmbərə və onun
əhli-beytinə) Öz fəzlindən verdiyi şeyə görə paxıllıq edirlər? Həqiqətən, Biz
İbrahim ailəsinə kitab və hikmət (peyğəmbərlik, şəriət və əqli maarif) verdik
və onlara böyük bir hökümət əta etdik.” (“Nisa” 54)
Həzrət Əli (ə) ayənin təfsiri ilə bağlı buyurur: “Bizə
ilk həsəd edən Həzrət Adəm idi ki, Allah onu Öz qüdrət əli ilə yaratdı”. (“Əl-İhticac əla əhlil-lihac” c. 1, səh. 160)
Bu mövzu əhli-sünnə mənbələrində də
yer almışdır. “Yoxsa onlar Allahın öz nemətindən bəxş etdiyi şeyə görə
insanlara həsəd aparırlar...”
İbn Məğazlı imam Baqirdən (ə) belə
bir hədis nəql edir ki İmam Baqir buyurdu: “Allaha and olsun ki, həsədə məruz
qalan ilk Bizik. (Əhli-Beytdir). (“Şəvahidut-Tənzil”, Həskani, c. 1, səh. 143; “İrşadul-Qulub”-
c. 2, səh. 174)
“Nisa” surəsinin 54-cu ayəsinin bəzi
hissələrinin izahında yenə də Adəmin şəcərətun-tayyibəyə -əhli-beytə olan qibtəsindən
söz açılır. (Bax: “Şəvahidut-Tənzil”, Həskani, c. 1, səh. 146, hədis 200)
Ayətullah Məkarim Şirazi: "Adəmin
həsəd i(qibtəsi) daxili olduğundan və bunu zahir etmədyindən bu mövzuda harama
düçar olmamışdır." ("Nümunə" təfsiri c. 6, səh. 121. Çap. Şəmsi
1374)
Həzrət Adəmlə bağlı rəvayətlərdə həsədin
mənası rəzil əxlaqi sifət deyil, “təmənna və arzu” olmasın da yuxarıda öyrənmiş
olduq. Başqa sözlə burada söhbət həsəddən yox, qibtədən gedir.
Adəmin istəyi əhli-beytin məqamını
görmək idi. (“Biharul-Ənvar” c. 11, səh.
165-173)
Adəmin qibtəsi nəinki xəta idi gözəl
və təqdirə layiq iş idi. Adəm (ə) o məqamı daha sonra özü ilə Allah arasında qərar
verərək onlara təvəssül etmək, o mübarək adların Allah tərəfindən ona təlim
edilməsi şərəfinə nail oldu. Bu özü də onu bəyan edir ki arzusunda olduğu şey
heç də xüsusi qadağa deyildi. Sadəcə əhli-beytin məqamından doğru şəkildə
istifadə etmək yolunu Allah tərəfindən öyrənmiş oldu. Allah əhli-beytin məqam və
fəzilətini ona daha yaxından göstərdikdə dəm (ə) onlara təvəssül etdi. Başqa
sözlə onların ucalığını iqrar etdi. Adəmə (ə) yaraşan əhli-beytin məqamına göz dikmək yox, oları
özü ilə Allah arasında vasitə qərar vermək ən gözəli idi. Adəmin etdiyini ən
pis halda dini mənbələrə sonradan əlavə edilmiş “tərki-övla” termini ilə ifadə
etmək olar. Hələ gərək kimsə isbat edə ki, Adəmin (ə) etdiyi qibtə əqaid
kitablarında qeyd olunan tərki-övla çərçivəsinə daxildir ya yox.
Sual: Qibtə yaxşı haldırsa niyə Adəm
(ə) ona görə məzəmmət olunub Cənnətdən qovuldu?
Cavab: Adəmin axirət Cənnətində
olmasını təsdiq edən heç bir tutarlı fakt yoxdur. Əksinə Adəmin axirət Cənnətində
olmamasını təsdiqləyən ayə və rəvayətlər isə kifayət qədərdir.
Adəmin etdiyi qibtəyə gəlincə, bəli
qibtə yaxşıdır. Adəm (ə) heç vaxt məzəmmət olunmayıb. Çünki məzəmməti gərəkdirən
heç bir hal baş verməmişdir.Qibtə yaxşıdır və biz də edirik. Amma qibtənin
özündə müəyyən məsələlər var. Qibtənin də öz dərəcə və mərtəbələri var. Məsələn:
Yaxşılıq etmək – Bu ifadənin daxilində yüzlərlə yaxşı işləri sığdırmaq olar.
Adəmin (ə) qibtəsi nə idi? O istəyirdi
ki, əhli-beytin məqamına yetişə, onu arzu edirdi. Amma Adəm (ə) kimilər zatən
bilməliydi ki bu Allahın əzəli elmiylə artıq müəyyən olunub. O məqama yetişə
bilməz. Əgər onda o mənəvi ləyaqət olsaydı zatən o da onlardan biri olardı. Demək
o məqama elə əhli-beyt özü daha layiqdir. Həzrət Adəm və Həvva əhli-beytin məqamına yetişmək
istəyirdilər. Onların olduğu ucalığa çatmaq istəyirdilər. Bu iş öz-özlüyündə
mənfi iş deyildi. Hər insan mənən daha uca məqamlara yetişmək istəyir.
Allahın etdiyi xəbərdarlıq tam mənada qadağa deyildi.
Allah öz əzəli elmi ilə məsələnin nəticəsini onlara xəbər vermişdir ki, sizdə o
məqama yetişmək üçün mənəvi tutum kifayət qədər deyil. Vəssalam. Onlar da həmin
fikrə düşməklə, yəni ağaca yaxınlaşmaql bir daha buna yəqin tapdılar. Bu bizə
təəccüblü gəlməməlidir. Bənzər mövzuya Həzrət İbrahim (ə) qissəsində də rast
gəlirik.
Adəmin (ə) ona göz dikməsi təmənna
etməsi səbəb oldu ki Allah ona əhli-beytə təvəssül etməsini buyurdu. Onun əhlibeytə
təvəssülü elə bunu göstərdi ki o əhli-beyti özündən daha üstün sayır.
Şeytan peyğəmbərləri aldada
bilərmi?
“Əraf” surəsinin 22-ci ayəsinin
izahı.
فَدَلاَّهُمَا بِغُرُورٍ
“Beləliklə, onları aldadaraq hiylə-kələklə (məqamlarından) endirdi...”
Şeytanın hansısa peyğəmbəri aldadaraq azdırması mümkün deyil. Çünki bununla bağlı Quranda xüsusi qayda qoyulmuşdur. Şeytan xalisləri azdıra bilməz.
قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ
“(İblis) dedi: İzzətinə and olsun ki, onların hamısını (kökü kəsilənə kimi Adəmin nəslinin hamısını) aldadıb doğru yoldan çıxardacağam.” (Sad, 82)
إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ
“Onların arasında Sənin (ruh və bədənlərini küfr və günah çirkinliyindən təmizlədiyin) xalis və seçilmiş bəndələrin istisna olmaqla.” (Sad, 83)
Bəli, şeytan hiylə və kələk işlədə bilər, lakin bu hiylə ilahi iradə ilə puç olar. (Həcc, 52)
فَدَلاَّهُمَا بِغُرُورٍ
“Beləliklə, onları aldadaraq hiylə-kələklə (məqamlarından) endirdi...”
Şeytanın hansısa peyğəmbəri aldadaraq azdırması mümkün deyil. Çünki bununla bağlı Quranda xüsusi qayda qoyulmuşdur. Şeytan xalisləri azdıra bilməz.
قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ
“(İblis) dedi: İzzətinə and olsun ki, onların hamısını (kökü kəsilənə kimi Adəmin nəslinin hamısını) aldadıb doğru yoldan çıxardacağam.” (Sad, 82)
إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ
“Onların arasında Sənin (ruh və bədənlərini küfr və günah çirkinliyindən təmizlədiyin) xalis və seçilmiş bəndələrin istisna olmaqla.” (Sad, 83)
Bəli, şeytan hiylə və kələk işlədə bilər, lakin bu hiylə ilahi iradə ilə puç olar. (Həcc, 52)
Hər halda Quranın aydın ayələrinə əsasən, Adəmi (ə) nə şeytan aldadıb
nə də məsum peyğəmbər hansısa meyvəni yeyib. Onlar hər bir halda bütün xəta və
qüsurlardan uzaqdırlar.
Mahir Şəkərov –İlahiyyatçı, araşdımaçı.
Yorumlar
Yorum Gönder