Qəbir ziyarəti Quran və sünnədə
Qəbir ziyarətinə müxalif olanlar deyirlər ki, peyğəmbər (s) qəbir ziyarətini qadağan edib.
- İrada cavab olaraq deyirik ki, düzdür peyğmbər (s)
bunu qadağan etmişdi, lakin daha sonra bu qadağa ortadan qalxdı.
Qadağanın səbəbi:
Bütpərəstlik ruhiyyəsinin olduğu dönəmlərdə, bir müddət qəbir ziyarətinin
qadağan olması gözə çarpır. Amma çox qısa zaman kəsiyindən sonra bu mövzuda
insanlara tam azadlıq verilir. Hədisə nəzər salaq;
Hədis: “Mən bir
zaman sizə qəbir ziyarətini qadağan etmişdim. İndi isə ziyarət edin. Çünki,
qəbir ziyarəti sizə axirəti xatırladır.” (Tirmizi Cənaiz 60, Muslim Cənaiz 106,
Müslim c. 3, səh.
65, Əbu Davud c. 2, səh.
195, Tirmizi c. 3, səh.
274)
Bəziləri qadağan sözünü haram sözü ilə qarışdırır və iddia
edir ki, qəbir ziyarəti haram edilib. Qəbir ziyarəti heç vaxt haram olmayıb.
Qadağan – yəni izn verilməyən. Bu sözü haram termini ilə
qarışdırmaq doğru deyil. Sözümüzün dəlili Səhihi Müslimdəki hədisdir. Hədis:
Ümmi Ətiyyədən nəql olunur. O deyir: “Qəbir ziyarəti bizə qadağan oldu, haram
olmadı.”
Qəbir ziyarəti Quranda.
Qəbir ziyarəti
ilə bağlı müqəddəs kitabımızda (onu qadağan, haram edən yaxud ona xüsusi icazə
verən) xüsusi bir ayə yoxdur. Amma Allah Rəsulunun (s) mübarək hədislərində,
onun öz sünnəsində, həmçinin əshab və yaxınlarının həyatına baxdıqda kifayət
qədər nümunə görmək mümkündür.
Quranın bəzi
ayələrinə istinad edən müxaliflər, qəbir ziyarətinin haramlığını guya Quranla
isbat etməyə çalışırlar. Həmin ayələrin təfsir və izahlarına, nazil olma
səbəblərinə baxdıqda aydın şəkildə müşahidə edirik ki, bu ayələrin mövzumuzla
yaxından və uzaqdan heç bir bağlılığı yoxdur. Həmin ayələrdən biri Tövbə 84-cü
ayədir.
Tövbə
84:“Onlardan (münafiqlərdən) ölən heç bir kəsə heç vaxt namaz qılma, qəbrinin
başında durma. Çünki onlar Allahı, Onun Peyğəmbərini dandılar və fasiq olaraq
öldülər”
Hər iki ənənəvi
məzhəbin təfsirlərinə baxdıqda görürük ki, Tövbə 84 Mədinə münafiqlərinin
başçısı Abdullah ibn Übeyy ibn Səlul haqqında nazil olmuşdur. İslam peyğəmbəri
(s) bu ayə nazil olana qədər münafiqlər üçün həm cənazə namazı qılar və həm də
dəfnində iştirak edərdi. Ayənin nazil olması ilə bu işi bir daha etməməsi əmr
edilir. Bu ayənin mömin və müsəlmanların cənazə və dəfn işləri habelə qəbir
ziyarətinə heç bir aidiyyatı yoxdur. Əgər bu məntiqlə yola çıxsaq və bunu bütün
İslam ümmətinə aid etsək, onda müsəlmanların cənazə namazı, yaxud dəfn işləri
də gərək yerinə yetirilməyə. Halbuki, bu belə deyildir. Bütün müsəlman
cəmiyyəti, öz ölülərini hörmətlə, dinimizin buyurduğu şəkildə dəfn edir.Çünki,
bu şəriətin bizə tövsiyəsidir.
Qəbir sözünün
keçdiyi başqa bir ayədə diqqət çəkəndir.Ayəni oxuyaq.
Təkasür 2: Hətta
(məzarlarda yatan ölülərinizi sayıb, onların da çoxluğu ilə fəxr etməyiniz
üçün) qəbirləri ziyarət etdiniz.
Ayədəki
“qəbirləri ziyarət etdiniz” ifadəsini də qəbirlərin ziyarətinin haramlığına
dəlil gətirirlər. Amma, ayələrə açıq gözlə baxdıqda görürük ki, burada
qəbirlərin ziyarətindən söz getmir. İnsanların mənfi xüsusiyyətlərindən biri
olan təkəbbürdən söz açılır. Ərəblər hətta öz ölülərini də sayar və onların
çoxluğu ilə fəxr edib öyünərdirlər. Elə sürənin adına baxsa sürə adının
“Təkasur” “Çoxluqla öyünmə” olduğunu elə ilk ayələrindən etibarən, malın,
övladın və s çoxluğunun və bu çoxluğun təkəbbürə səbəb olduğu zaman insanın
həlakına səbəb olduğu aydınlaşır.
Qəbir ziyarəti peyğəmbər (s) sünnəsində.
Peyğəmbər (s) anasının qəbrini ziyarət edir: Səhihi Müslim, Musnədi Əhməd və s. rəvayət
olunur ki, peyğəmbər (s) anasının qəbrini ziyarət edib ağladı. (Müslim 2 c,
səh. 671; Nəsai 4 c, səh. 90; İbn Macə 1 c, səh. 501)
Peyğəmbər (s) Bəqi qəbiristanlığını ziyarət edir: Peyğəmbər (s) Bəqi
qəbiristanlığına gedər və belə dua edərdi: “Salam olsun sizə ey möminlər
yurdunun sakinləri! İnşallah bizdə sizə qatılarıq.” (Müslim, Cənaiz 104, İbn
Macə 36)
Peyğəmbər (s) Bəqi qəbiristanlığını gecə ziyarət edir: Hz Cəbrail bir gecə
peyğəmbərə vəhy gətirərək, ona Bəqi qəbiristanlığına gedib ölülərə dua etməsini
söyləyir. (Müslim, Cənaiz 103)
Peyğəmbər (s) Mədinə qəbiristanlığını ziyarət edir: Tirmizi rəvayət edir ki,
peyğəmbər Mədinə məzarlığına gəldi və belə dua etdi: “Salam olsun sizə ey
qəbirlərin sakinləri. Allah sizi və bizi bağışlasın.” (Tirmizi 58-59)
Peyğəmbər (s) Uhud şəhidlərini ziyarət edir: Allah Rəsulu (s) Uhud
şəhidlərini ziyarət edərək belə dua edərdi: “Səbr etdiyiniz şeylərə qarşılıq
sizə salam olsun. Sizlər üçün axirət yurdu nə qədər də gözəldir.” (İbn Kəsir,
Təfsir 2 c, səh. 529)
Peyğəmbər (s) Hz Həmzənin qəbrində: Peyğəmbər hər cümə, Həmzənin
qəbrini ziyarət edər və qəbrin kənarında namaz qılardı. (Sünəni Beyhəqi c 4,
səh. 78; Müstədrəkul-Hakim c 1, səh. 377)
İslam
peyğəmbərinin vəfatından sonra onun yaxınları və əshabı da qəbir ziyarətini
yerinə yetirmişlər.
Hz Fatimə atasının qəbri başında: Hz Fatimə atası peyğəmbərin
(s) vəfatından sonra dəfələrl onun qəbrini ziyarət etmişdir. Həmçinin əmisi
Həmzənin də qəbrini ziyarət edərdi.
Aişə qardaşı Əbdurrəhmanın qəbrini ziyarət edir: İbn Əbi Muleykə deyir:
“Aişəni qəbiristandan gələrkən gördüm. Haradan gəldiyini soruşdum.
Dedi: Qardaşımın
qəbrini ziyarət etdim.
Dedim: Peyğəmbər
(s) qəbir ziyarətini qadağan etmədimi?
Dedi: Qadağan
etmişdi, amma sonra icazə verdi.” (Mülim, Cənaiz 61)
Hz Bilal peyğəmbəri (s) ziyarət edir: Hz Bilal bir gecə peyğəmbəri
(s) yuxuda görür. Peyğəmbər deyir: Ey Bilal! Niyə ziyarətimə gəlmirsən? Bilal
yuxudan qalxıb, peyğəmbərin (s) qəbrini ziyarət etmək məqsədi ilə Mədinəyə yola
düşür.
Əbu Əyyub Ənsari peyğəmbərin (s) məzarını ziyarət
edir: Mərvan bir gün, bir nəfərin
başını peyğəmbərin (s) məzarı üstə qoyduğunu görür və ona səslənir: Sən heç
bilirsən neylirsən?
Kişi başını
qaldıranda Mərvan onun Əbu Əyyub Ənsari olduğunu görür. Əbu Əyyub Ənsari deyir:
Bəli, mən çox yaxşı bilirəm neylirəm. Mən peyğəmbərin qəbrini ziyarət edirəm.
Ey Mərvan! Mən peyğəmbərdən eşitdim: Dİn işlərinə aqil və ağıllı insanlar
rəhbərlik etsələr narahat olma. Amma bu iş axmaq və cahillərin əlinə keçsə din
üçün nə qədər narahat olsa və ağlasan yeri var. (İbn Hənbəl 5 c, səh. 422)
Həmçinin
peyğəmbərin (s) qızı, Hz Fatimə peyğəmbərin (s) vəfatından sonra həftənin
1-3-cü günləri Uhud şəhidlərini ziyarət edirdi.
İslam peyğəmbəri
(s) sağlığında insanlara vəsiyyət edir ki, onun vəfatından sonra qəbrini
ziyarət etsinlər;
1. Hər kəs
qəbrimi ziyarət eləsə şəfaətim ona vacib olar. (Müslim 3-cü cild)
2. Kim məni
vəfatımdan sonra ziyarət etsə məni sağlığında ziyarət edən kimidir. (Əbu Davud c.
1 səh. 12)
3. Kim savabına
inanraq məni Mədinədə ziyarət etsə cənnətdə qonşum olar.
4. Kim həccə
gəlib də mənim qəbrimi ziyarət etməsə əlbəttə ki, mənə zülm etmiş olur.
Mahir Şəkərov –
İlahiyyatçı araşdırmaçı.
Yorumlar
Yorum Gönder