Mücadilə sürəsi peyğəmbəri (s) danlamır
قَدْ سَمِعَ اللَّهُ قَوْلَ الَّتِي تُجَادِلُكَ فِي
زَوْجِهَا وَتَشْتَكِي إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ يَسْمَعُ تَحَاوُرَكُمَا إِنَّ
اللَّهَ سَمِيعٌ بَصِيرٌ
“Şübhəsiz, Allah əri barəsində səninlə mücadilə (mübahisə) edən və Allaha şikayət edən qadının sözünü eşitdi və qəbul etdi. Allah sizin danışığınızı eşidir. Həqiqətən, Allah eşidən və görəndir.” (Mücadilə 1)
تَشْتَكِي - Tərcümələrdə “şikayət”
mənası qeyd edilsə də əsasən narahatçılığı izhar etməyə deyilir. Tam mənası ilə
şikayət deyildi.
Zihar ərəbcədən bir isimdir. Məsdəri
“zəhr”dir. “Bel” mənasına gəlir.
Zihar - İslamdan öncə cahili ərəbdə olan bir qaydadır.
Belə ki, ər həyat yoldaşına "Sən artıq mənim anam kimisən" deyərdi və
onunla yaxınlıq etməkdən imtina edərdi. İslamda bu haramdır və kəffarəsi də
var. Bu iş cahiliyyət dönəmində talağın bir növü və ən şiddətlisi idi. Əksər
zamanlar öz xanımını anasına yaxud bacısına bənzədərək, “sənin belin onun beli
kimidir”, yaxud xanımına “ey bacım” olaraq xitablar edilirdi. Əbu Davudun
rəvayətinə əsasən öz xanımına “bacım” deyərək xitab edən şəxsə peyğəmbər (s) bu
işi qadağan etmiş və o şəxsə “o sənin həqiqətdə bacındırmı?” deyərək bu sözün
xoaş gəlməz söz olduğunu diqqətinə çatdırmışdı. (Əbu Davud, Talaq 15-16)
Zihar sözü “İki şeyi bir-birinə oxşatmaq,”
“bərabərləşdirmək” kimi mənaları da verir. Allah Rəsulunun (s) Uhud günü iki
zireh geyməsi də “zəhəra” feli ilə hədislərdə gəlmişdir. Hilyətul-Fuqaha
kitabının müəllifi (Dr. Cəbr Mahmud əl-Fəzilət) bu sözün “üst” “ucalıq” kimi
mənalara gəldiyini qeyd edir və sözünə dəlil kimi Kəhf 97-ci ayəni göstərir.
Çünki, Yəcuc və Məcucun səddi aşması “yəzhəru” feli ilə ifadə edilmişdir. Lüğət
alimləri bu sözlə bağlı çoxlu sözlər buyurmuşlar ki, biz bununla kifayətlənir
və ayənin izahına keçid alaq.
قَدْ
سَمِعَ اللَّهُ قَوْلَ الَّتِي - “Allah o
qadının sözünü eşitdi ki...”
Bu ayədə eşitməkdə məqsəd “qadının istəyinin,
tələbinin həyata keçməsi”dir. Allah zatən hər şeyi eşidən və biləndir. Hətta
ürəklərdə zahir olmayan fikir və düşüncələri belə biləndir. (Mücadilə 7)
Bu ayədə eşitmək, istəyə cavab vermək kimi başa
düşülməlidir. Mücadilə 2-ci ayədə isə Allah bu batil adəti tamamilə aradan
aparacaq kəlamı buyurur: “Sizlərdən öz qadınlarını anaya bənzədərək özlərinə
haram edənlərin zövcələri onların anaları deyillər. Anaları ancaq onları doğmuş
qadınlardır. Onlar yaramaz və yalan söz danışırlar. Şübhəsiz ki, Allah əfv
edəndir, Bağışlayandır.”
Sonrakı ayələrdə isə bu məsələ ilə bağlı ümumi
hökmləri də izah edir.
Mücadilə 3: “Qadınlarını anaya bənzədərək özlərinə
haram edib, sonra sözlərini geri götürənlər onlarla yaxınlıq etməzdən əvvəl bir
kölə azad etməlidirlər. Bu sizə verilən öyüd-nəsihətdir. Allah nə
etdiklərinizdən xəbərdardır.”
Mücadilə 4: “Buna imkan tapa bilməyən kəs, qadını ilə
yaxınlıq etməzdən əvvəl iki ay ardıcıl oruc tutmalıdır. Buna gücü çatmayan
kimsə altmış yoxsulu yedirtməlidir. Bu sizin Allaha və Onun Elçisinə iman
gətirməniz üçündür. Bunlar Allahın hüdudlarıdır. Kafirləri isə ağrılı-acılı bir
əzab gözləyir.”
Bu hökmlər barədə həm təfsirlərdə və həm də fiqh
kitablarında geniş izahlar var. Bu ayəyə toxunmaqda məqsəd, peyğəmbərə (s) irad
tutmağa adət etmiş bəzilərinin “Allah bu sürədə qadına haqq verdi” deyərək
sanki, peyğəmbər burada günah bir işə mürtəkib olmuşcasına bir hərəkət nümayiş
etdirirlər. Həmin şəxslərdən soruşmaq lazımdır ki;
1.Peyğəmbər (s) bu məsələdə qarşı tərəfin fikrini rədd
edən bir söz buyurdumu?
2. Peyğəmbər (s) bu əməli görən şəxsə haqq
qazandırdımı?
3. Məgər peyğəmbər (s) həmin şəxsə bu işi təkrar
etməməsini təkidlə söyləmədimi?
Ayənin nazil olma səbəbinə baxdıqda şikayət edən qadın
sözünü bitirər-bitirməz Hz Cəbrailin ayəni gətirməsi qeyd olunur. (Bax:
Cəlaləddin Suyuti, Ədd-Durrul-Mənsur Mücadilə sürəsinin təfsirində, İbn Macə,
İbn Əbi Hatəm və s)
Digər bir rəvayətdə oxuyuruq ki, Ənsardan olan qadın
Allah Rəsuluna (s) ərinin ona “zihar” etməsi ilə bağlı şikayət etdi. Qadın
dedi: Mən öz cavanlığımı və özümü onun ixtiyarında qoydum və heç bir zaman
onunla sərt olmadım. İndi ondan sizə şikayətim var.
Peyğəmbər (s) buyurdu: Şikayət edirsən?
Qadın dedi: O mənə dedi ki, sən mənə haramsan və məni
anası ilə müqayisə etdi və evdən qovdu. İndi mənə bir çıxış yolu göstərin.
Peyğəmbər (s) buyurdu: Bu barədə Allah heç bir ayə
nazil etməmişdir ki, mən ona əsaslanaraq sən ərin arasında hökm edəm. Və mən
aydın cavab verə bilməyən kəslərdən olmaq istəmirəm.
Qadın ağlayaraq Allah dərgahına şikayət etməyə başladı
və peyğəmbərin (s) hüzurundan ayrıldı. Allah bu hadisədən sonra Mücadilə 1-ci
ayəni nazil etdi.
Peyğəmbər (s) o qadına xəbər göndərərək əri ilə bigə
yanına gəlməsini istədi. Hər ikisi peyğəmbərin (s) hüzuruna gəldikdə Allah
Rəsulu (s) həmin kişiyə buyurdu: “Sən bu qadına bu sözləri demisən?” Dedi:
Bəli. Allah Rəsulu (s) buyurdu: “Allah sənin gördüyün bu iş və qadının barədə
ayə nazil etdi və ayəni onlara oxudu. Daha sonra buyurdu: “Öz xanımını evinə
apar, həqiqətən sən çox pis söz demisən. Allah günahından keçdi və bir daha bu
işi təkrar etmə.”
Kişi də öz etdiyindən peşman olduğundan Allah ziharın
hökmlərini də sonrakı ayələrdə göndərərək onlara çıxış yolunu göstərdi. (İbn
Macə, 2063; Əbu Davud, 2214; İbn Kəsir; Təbəri, s; Qurtubi, Mətbəə tu
Dari1-Kütübi1-Misriyyə, Qahirə -1945, s.17/269-270)
Hədis və ayələrdən göündüyü kimi, burada peyğəmbərə
(s) tənə olacaq bir əməl yoxdur. Bəzilərinin “Allah qadına haqq verdi, qadının
sözünü Allah təsdiqlədi” deməsi və bu yolla peyğəmbərə (s) irad tutmaq istəməsi
heç başa düşülən deyil. Allah qadının haqqını müdafiə etməməli idi? Yuxarıda da
soruşduğumuz kimi, məgər peyğəmbər (s) qadını rədd edərək ərinə bəraət qazandırdı,
yaxud ona şəriətdən kənar bir söz söylədi ki, bəziləri tez peyğəmbərə (s) irad
tutur?
Nəticə: Bu sürə dilimizi idarə etməyi bizə öyrədən bir
sürədir. Bu sürənin digər ayələrində də dil ilə bağlı məsələlər vardır. Bu
ayələrdə peyğəmbərə (s) irad olacaq heç bir məsələ yoxdur əksinə qadını müdafiə
etməsi gözə çarpır ki, bu da Allahın ayələri ilə müvafiqdir.
Mahir Şəkərov – İlahiyyatçı yazar.
Yorumlar
Yorum Gönder