“Peyğəmbərə (s) cadu edilib” deyənlərin iddiası, Quran, hədis və tarix baxımından yanlışdır.
İslam peyğəmbəri (s) barədə çox geniş yayılan bir mövzuda, peyğəmbərə (s) cadu edilməsidir. Lakin, Quran bu iddianı rədd edir. Gəlin ilk öncə sehr və cadunun ümumən nə anlama gəldiyini öyrənək.
Dinə əks, şəriətə zidd olan üsullarla, həm təbii, həm
də qeybdən olan qüvvələrin (cinlərin və s-nin) yardımı ilə adətən müəyyən
insanlara zərər yetirmək, bəzi işləri pozmaq, nadir hallarda isə xeyir vermək
məqsədilə söz, yazı və əməl şəklində həyata keçirilən fəaliyyətə “sehr” “cadu”
deyilir.
Sehr bir neçə
mənaya malikdir;
1. Hiylə, kələk.
Həqiqətin yanlış kimi əks etdirilməsi, Olmayan bir şeyi həqiqi bir şey kimi
qəbul etmə; yanlış, səhv təsəvvür; xəyal. İlluziya. ( İlluziya (latınca illusio
— yanlış fikir, yalan) — real, mövcud olan obyektin və ya hadisənin təhrif
olunmuş qavrayışıdır.)
Fikrimizi Quran
ayəsi ilə əsaslandıraq;
“Dedi: Siz atın. Beləliklə elə ki, (cadugərlik alətlərini)
atdılar cammatın gözlərini (sehrlə) bağladılar və onları çox qorxutdular və
böyük bir sehr yaratdılar.” (Əraf 116)
“Musa dedi: Xeyr, siz atın. (Onlar atdılar) Beləliklə
onların kəndir və əsaları sehr nəticəsində birdən Musanın xəyalında sürətlə
(ora-bura) gedən təsəvvürü yaratdı.” (Taha 66)
Əraf 116-da
görürük ki, sehrbazların elədiyi sadəcə bir illuziyadır. Göz aldadıcı fəndlərlə
sehr göstərdiyini sanırlar. Taha 66-dan da iplərin ilan olmasının bir
gözbağlayıcı fənd olduğunu öyrənmiş olduq. Taha 69-da isə bütün bunların
cadugər hiylələri olduğu bildirilir.
2. Şeytana
yaxınlaşmaq yolu ilə, onun diqqətini cəlb etmək.
“Şeytanların kimə nazil olduğunu sizə xəbər verimmi?”
“(Onlar) hər bir yalançı (böhtançı) və günahkara nazil
olarlar.” (Şuəra 221-222)
“...Lakin, şeytanlar camaata sehr öyrətməklə və
həmçinin Babil diyarına nazil olmuş iki mələyə - Harut və Maruta nazil olanla
(onlara tabe olmaqla) kafir oldular... (Bəqərə 102)
3. Bəzən bu söz
hədis və rəvayətlərdə müsbət mənada da istifadə olunmuşdur. Belə ki, ilahi
sözlərin insanlarda təsir qoyması “sehr” sözü ilə gəlmişdir.
Peyğəmbərə (s) cadu
edilməsini söyləyən hədis və rəvayətlər Quranla ziddiyyət təşkil etdiyindən biz
o rəvayətləri mötəbər hesab etmirik. Maraqlıdır ki, bu uydurma hədislər
peyğəmbərə (s) və zövcələrinə nisbət verilib. Nümunə üçün ikisinə işarə edirik;
Səhih Buxaridə
kitabul-cizyə, bab 839, 1342-ci hədisdə Aişədən belə nəql edir: “Peyğəmbərə cadu
edilmişdi, elə bilirdi ki, bir iş görüb hansı ki, bir iş görməmişdi”.
“Sunəni-Nəsai”nin
yeddinci cildində səhifə 113-də Zeyd bin Ərqəmdən belə nəql edir: “Yəhudi bir
şəxs peyğəmərə cadu etmişdi, peyğəmbər də buna görə neçə gün əziyyət çəkirdi,
(nəhayət) Cəbrail (ə) nazil olub dedi ki, “yəhudi Səni cadulayıb və filan yerdə
Səni düyünləyib...”.
Peyğəmbərə (s) cadu edilməsi hadisəsi Quran, rəvayət və tarix baxımından
yanlışdır.
Mənbələrdə bu
hadisə belə qeyd edilir;
Saxta hadisə: “Hüdeybiyyə sülh sazişindən sonra Rəsulullah
(s) Mədinəyə döndü. Hicrətin 7-ci ilində Xeybər yəhudilərinə Mədinədən bir
heyət getdi. Orada məşhur sehrbaz, cadugər Lübeyd ibn Asim ilə görüşdülər.
Heyət Lübeydə belə müraciət etdi: Bilirsən, Məhəmməd bizə nə edib? Bir neçə
dəfə ona cadu etmək istədik, amma alınmadı. İndi də sənin yanına gəlmişik.
Çünki sən bizdən daha böyük sehrbaz və cadügərsən. Bu üç qızılı götür və
Mühəmmədi güclü əfsunla. O dövrdə Rəsulullaha (s) bir yəhudi uşağı xidmət
edirdi. Onlar bu uşaq vasitəsilə Rəsulullahın (s) darağını və saç tellərini ələ
keçirdilər. Lübeyd də bu saç və daraqdan istifadə edərək Rəsulullaha (s) cadu
etdilər. Sonra bu cadunu xurmadan düzəldilmiş bir qılıfın içinə yerləşdirdilər.
Lübeyd bu sehri bir quyunun içindəki daşın altında gizlətdi. Bir müddət sonra
Rəsulullah (s) səhhətində bəzi narahatlıqlar hiss etməyə başladı. Etmədiyi bəzi
işləri etmiş kimi, bəzi işləri də etmədiyi halda etmiş kimi xatırlamağa
başladı.
Uydurma hədisin
davamında qeyd olunur ki, daha sonra, o cadunun hansısa bir quyuda gizlədilməsi
və peyğəmbərin (s) o düyünləri üfürərək açması da qeyd olunur.
Uydurulmuş
hədisin mətnindən də göründüyü kimi, burada peyğəmbərə (s) qarşı ədəbsizlik
olunmuşdur. Guya peyğəmbər (s) dəli və divanə şəxslər kimi olmuş və etmədiyi
işləri etmiş kimi davranırmış. Bu çox yanlış ifadələrdir ki, peyğəmbərlik
zirvəsinin ən uca pilləsində qərar tutmuş şəxsə nisbət verilir.
Peyğəmbərə (s) cadu edilməsinin Quran baxımından yanlışlığı.
Qurani-Kərim
peyğəmbərə (s) cadu və sehri nisbət verənləri zalım adlandırır.
وَقَالَ الظَّالِمُونَ إِن تَتَّبِعُونَ إِلَّا رَجُلًا
مَّسْحُورًا
“Və zalımlar (camaata) dedilər: Siz yalnız ovsunlanmış
(sehlənmiş) bir kişiyə tabe olursunuz?” (Furqan 8)
وَقَالَ الظَّالِمُونَ – “Və zalımlar dedilər...” - Deməli, peyğəmbərə (s)
nisbət verilən “cadu” və “sehr” sözünü deyən zalımlar olmuşlar.
Ayədən göründüyü kimi, hətta kafirlərin nəzərində belə
cadu və sehrə düçar olmuş şəxsin sözünü etibarsız və dəyərsiz sayırlar. Belə olan halda bu cür mənfi
bir halı necə peyğəmbərə (s) şamil etmək olar? (Həmçinin bax: İsra47)
Deməli, vəhyin
qarşısını almaq üçün müşriklər “Bu adam ovsunlanıb”, “ona cadu olunub” deyə
şaiyə yayıblar. Bu şaiyə də ayədə bildirilib. Buna inananlar da olub. Allah da
o inananlara, peyğəmbərə (s) cadu edilməsini qəbul edənlərin yollarını
azdıqları qeyd edib;
“Gör sənə (şair, sehrbaz, kahin, divanə və ovsunlanmış
kimi) necə məsəllər çəkdilər. Beləliklə onlar azıblar və (haqqa tərəf gedən)
heç bir yol(u tapmağ)a (və onunla getməyə) qüdrətləri yoxdur.” (İsra 48)
Deməli, Quran
baxımından peyğəmbərə (s) cadu və sehri nisbət verənlər yollarını azıblar.
Qələm 2: “Sən
Rəbbinin neməti və lütfü sayəsində divanə deyilsən.”
Allah bu ayədə
də peyğəmbərini (s) müdafiə edir. Bəzi rəvayətlərdə peyğəmbərə (s) cadu
edildiyi zamanlarda guya nə etdiyini bilməməsi və sərgərdan olması qeyd olunur.
Allah bu ayə ilə bu iddiaları batil edir.
Maidə 67: “Allah
səni insanlardan qoruyacaq.”
Allah
peyğəmbərini (s) cadugərlərdən niyə qorumadı?
Bu məzmunda
istifadə edə biləcəyimiz digər bir ayə isə Bəqərə 102-ci ayədir.
“(Yəhudilər) Süleymanın səltənətinə (şahlığına) dair
şeytanların oxuduqlarına (sehr kitablara) uydular. Süleyman (bu kitablara
uymadığı üçün) kafir olmadı, lakin şeytanlar (bildikləri) sehri və Babildə
Harut və Marut adlı iki mələyə nazil olanları xalqa öyrədərək kafir oldular.
Halbuki (o iki mələk): "Biz (Allah tərəfindən göndərilmiş) imtahanıq
(sınağıq), sən gəl kafir olma!" - deməmiş heç kəsə sehr öyrətmirdilər.
(Bununla belə yəhudilər) yenə də ər-arvad arasına nifaq salan işləri onlardan
öyrənirdilər. Lakin onlar (sehrbazlar) Allahın izni olmadan heç kəsə zərər verə
bilməzlər. Onlar (yəhudilər) ancaq özlərinə faydası olmayan, zərər verən
şeyləri öyrənirdilər. Həqiqətən, onlar (yəhudilər) belə şeyləri satın alanların
(Allahın kitabını şeytan əməlləri ilə mübadilə edənlərin) axirətdə payı
olmadığını yaxşı bilirlər. Kaş ki, onlar özlərini nə qədər yaramaz bir şeyə
satdıqlarını biləydilər!” (Bəqərə 102)
Ayədən məlum
olduğu kimi, yəhudilər sehrə uyduqları halda Hz. Süleyman (ə) onların hiylə və
kələklərinə uymadı. Çünki, şeytan və şeytana uyub bu cür hiylə edənlərin
kələyi, peyğəmbərlərə heç vaxt təsir etməz. Onda sual yaranır, necə ola bilər
ki, Hz. Süleymana təsir etməyən sehr Allah Rəsulunda (s) təsir qoya bildi?
Ayədə olan
maraqlı bir məqam isə, ayənin bu hissəsidir: “Lakin onlar (sehrbazlar)
Allahın izni olmadan heç kəsə zərər verə bilməzlər.”
“Peyğəmbərə (s)
cadu edilib deyənlər”ə yenidən bir sual verək: “Onda belə çıxır ki, cadugərlər peyğəmbərə
cadu edərkən, bu iş Allahın izni ilə onda təsir qoydu? Allah necə rəva bilir
ki, ən uca məqamlı peyğəmbərinə (s) şeytanpərəstlər cadu etsin? Allah, şeytanın
peyğəmbərlərə qarşı törətdiyi hər hiyləsini batil və puç edir. (Həcc 52).
“Peyğəmbərlərə cadu edilib” deyənlər Həcc surəsinin 52-ci ayəsinə də cavab
versinlər.
Quranın
buyurduğuna görə keçmiş peyğəmbərlərin möcüzələri inadkar insanlar tərəfindən
sehr kimi qarşılanır və onlara “sehrbaz, cadugər” deyilirdi (“Zariyat”, 52).
Məsələn, Həzrət Musa (“Zuxruf”, 49 və “Zariyat”, 39), Həzrət İsa (“Səff”, 6 və
“Maidə”, 110) və Hz. Muhəmməd (“Ənbiya”, 3 və “Səbə”, 43) kafir insanlar
tərəfindən sehrbazlıqda ittiham edilmişdilər. Xüsusilə, Qurani-Kərimin ecazı
qarşısında aciz qalanlar bu müqəddəs kitabı sehr adlandırmaqdan başqa çıxış
yolu tapmırdılar.
Peyğəmbərə (s) cadu edilməsinin hədis baxımından yanlışlığı.
Quranla
ziddiyyət təşkil edən hər bir hədis və rəvayət məlumdur ki, Quranla da ziddir.
Bu hədisin mətninə baxdıqda onun uydurma və saxta olması da aydın şəkildə
görünür. Bir hədis və rəvayət Quranla ziddirsə, o etibardan düşür və ona əməl
olunmaz.
Peyğəmbərə (s) cadu edilməsinin tarix baxımından yanlışlığı.
Bu uydurma
hadisəni nəql edənlər həm də qeyd edirlər ki, peyğəmbər (s) o cadudan “Fələq”
və “Nəs” sürələrini oxumaqla xilas oldu. Lakin, sözügedən hadisə qeyd olunan
mənbələrə əsasən, hicrətin 7-ci ilində baş verib, lakin “Fələq” və “Nəs”
sürələri qeyd olunan hadisədən 10 il öncə Məkkədə nazil olub. Başqa sözlə
”Fələq” və “Nəs” Məkkədə besətin əvvəllərində, uydurma cadu hadisəsi isə
peyğəmbərin (s) ömrünün axırlarında baş vermişdir. Bu da məsələnin tarixi
baxımdan da yanlışlığını uydurma olduğunu göstərir.
Peyğəmbərə (s) cadu edilməməsinə dair bir neçə söz.
Şeyx Tusi yazır:
“Peyğəmbərə (s) cadunun edilməsi qeyri mümkündür. Bu məsələ ilə bağlı hədis
uyduranlar iddia edirlər ki, sehr olunmuş şəxsin fikir və əqli aradan gedir.
Allah isə belə hal və davranışları peyğəmbərdən uzaq etmişdir. Allah o sözü
deyənləri zalım (İsra 47) adlandırıb.” (Tebyan, Fit-Təfsiril-Quran – Şeyx Tusi c. 10,
s. 434, Darul-Kutubul-İslamiyyə)
Şeyx Təbərisi də
eyni məzmunlu sözü öz təfsirində gətirmişdir. (Şeyx Təbərisi, Məcməul-Bəyan, c.
10, s. 568)
Bəzi təfsirlərdə
də (Təfsiri Muraği, c. 10, Əhməd Mustafayi – Misir, Darul-Fikr) “Fələq” və
“Nəs” surələrinin Məkkədə nazil olmasını dəlil gətirilərək, hadisənin saxta və
uydurma olmasına işarə edilir.
Seyyid Qutb
deyir: “Bu cür rəvayətlər, peyğəmbərin (s) isməti ilə ziddir. Bununla belə
Quran da bu hadisənin saxta olmasını bizə göstərir. Etiqadi mövzulardakı hədis
və rəvayətlər gərək mütəvatir olsun. Halbuki, bu hədis, xəbəri vahiddir. Bütün
bunlardan savayı, rəvayətdə qeyd olunan iki sürə də Məkkədə nazil olmuşdur. Hər
halda, bu rəvayət səhih deyildir.” (Fi
Zuləlil Quran, c. 8, səh. 710)
Nəticə budur ki,
peyğəmbərə (s) heç vaxt cadu olmamışdır. Çünki, bu Quranla ziddir. Bu mövzuda
olan bütün hədis və rəvayətlər də saxta və uydurmadır.
Yorumlar
Yorum Gönder