Namazın bütün peyğəmbərlərə və qövmlərə əmr olunması – Quran işığında
Namaz ibadəti elə ibadətlərdəndir ki, bütün dinlərdə
olmuşdur. Bəzən, yanlış olaraq namaz yalnız Hz. Muhəmmədin (s) ümmətinə aid
edilir, yaxud yalnız bu ümmətin ibadəti imiş kimi qələmə verilir. Təbii ki bu
yanaşmalar doğru deyildir. Məsələnin daha da aydın olması üçün Qurandan bəzi
nümunələr göstərmək yerinə düşərdi.
Hz. İbrahim və namaz: Qurani-Kərim Hz. İbrahimin
dilindən buyurur: “Ey Rəbbim, məni də övladlarımdan olanları da namaz
qılanlardan et. Ey Rəbbimiz, duamı qəbul elə.”
(“İbrahim” 40)
Hz. İbrahim oğlu İsmaili və xanımını Allahın əmri ilə
Məkkədə qoyub qayıdarkən etdiyi duada da yenə bu mövzuya toxunur: “Ey
Rəbbimiz, həqiqətən mən övladlarımdan bəzisini (İsmaili anası ilə birgə) Sənin
möhtərəm və toxunulmaz evinin yanında əkinsiz bir dərədə sakin etdim ki, – ey
Rəbbimiz, – namaz qılsınlar. Buna
görə də elə et ki, insanların bir qisminin qəlbləri onlara meyl etsin. Və
müxtəlif məhsullardan onlara ruzi ver, bəlkə şükr etsinlər.”
(“İbrahim” 37)
Hz. Musa və namaz: Hz. Musanın
qövmü də namaz qılmağa əmr olunmuşdur: “Həqiqətən Allah İsrail övladlarından
əhd-peyman aldı. Biz onlardan (on iki qəbilə üçün) on iki nəfər başçı
seçdik. Allah onlara dedi: Şübhəsiz, Mən sizinləyəm. Əgər namaz qılsanız, zəkat versəniz, (gələcəkdə
göndərəcəyim) peyğəmbərlərimə iman gətirsəniz, onlara ehtiramla kömək etsəniz
və Allaha gözəl borc versəniz (mallarınızı Allah yolunda xərcləsəniz), mütləq
sizin günahlarınızı təmizləyər və sizi (binalarının və ağaclarının) altından
çaylar axan Cənnətlərə daxil edərəm. Beləliklə, əgər bundan sonra sizdən kimsə
kafir olsa, doğrudan da o, doğru yolu itirmişdir.” (“Maidə” 12)
Hz. Musanın
özünə namaz belə əmr edilmişdir: “Şübhəsiz ki, bu Mənəm – tək Allah ki,
Məndən başqa bir məbud yoxdur. Buna görə də Mənə ibadət et və namazı Məni anmaq üçün qıl!” (“Taha” 14)
Hz. Şueyb və namaz: Hz. Şueyb də çox namaz qılardı. Elə bu səbəbdən qövmü
ona deyirdi: “Dedilər: Ey Şüeyb, atalarımızın ibadət etdiklərini
buraxmağımızı və ya öz mallarımızla istədiyimizi etməyi tərk etməyimizi sənə namazın əmr edir? (Bizi etiqad və
əməldə azadlıqdan sənin namazın məhrum edir?) Axı sən həqiqətən həlim və doğru yolu
tapmış bir adamsan! (Belə olan halda bizim azadlığımızı necə
məhdudlaşdırırsan?)” (“Hud” 87)
Hz. İsa və namaz: Hz. İsa (ə) hələ körpə ikən
dil açıb danışanda namazın ona əmr olunduğundan söz açır: “Və məni harada
olsam bərəkətli bir vücud edib və nə qədər ki, sağam mənə namaz qılmağı və zəkat verməyi tapşırıb.” (“Məryəm” 31)
Digər peyğəmbərlərə ümumi işarə: Quran həmçinin, Hz. İshaq, Hz.
Yaqub və onların nəslindən gələnlər barədə danışarkən yenə namazdan söz açır: “Onlar
(yaşadıqları cəmiyyəti) Bizim əmrimizlə doğru yola yönəldən rəhbərlər etdik və
onlara xeyir işlər görməyi, namaz qılmağı və zəkat verməyi vəhy etdik. Onlar yalnız Bizə ibadət
edirdilər.” (“Ənbiya” 73)
Hz. İsmailin öz ailəsinə namazı tövsiyə etməsi: “Və bu kitabda İsmaili
xatırla. O, vədlərində doğruçu və Allahın elçisi idi. O,öz ailəsinə həmişə namaz qılmağı və zəkat verməyi buyurardı və
Rəbbinin yanında bəyənilən idi.” (“Məryəm” 54-55)
Digər peyğəmbərlərə ümumi işarə: Qurani-Kərimin Məryəm
surəsində Hz. İbrahim, Musa, İdis, İsa kimi on peyğəmbərdən söz açılır və
onların özlərinin və davamçılarının namaz qılmalarına işarə edilir. (Bax:
“Məryəm” 58-59)
Quranda bəzi
peyğəmbərlərin adları gətirilərək birbaşa namazdan söz açıldığı kimi, bəzən də
dolayı yollarla buna işarə edilmişdir. (Bax: Hz. Zəkəriyyənin ibadəti, “Ali
İmran” 38-39; Hz. Yunsun ibadəti, “Saffat” 143)
Hz. Məryəm və namaz: “Ey Məryəm, öz Rəbbinə
təvazökarlıq et (namaz qıl və bütün əməlləri yalnız Ona görə yerinə yetir), səcdə
et və ruku edənlərlə birgə ruku et (namaz qılanlarla birgə namaz qıl).” (“Ali-İmran” 43)
İsrail övladlarına namazın əmr olunması: “Və (yadınıza salın) o
zaman(ı) ki, İsrail övladlarından heç vaxt Allahdan qeyrisinə ibadət etməyin,
ata-analarınıza, yaxınlarınıza, yetimlərə və yoxsullara yaxşılıq edin, insanlarla
xoş dillə danışın, namaz qılın və zəkat verin (deyə) əhd-peyman aldıq. Sonra az bir
qisminizdən başqa, hamınız üz döndərdiniz. Siz (zatən) dönüksünüz.” (“Bəqərə” 83)
Hz. peyğəmbərə (s) və ümmətinə də öncəkilər kimi, namaz qılmaq əmr olunur: “Namaz qılın, zəkat verin və ruku
edənlərlə bərabər ruku edin.” (“Bəqərə” 43)
Quranda bu növ
ayələr olduqca çoxdur. Bax: “Bəqərə” 45, 110, 153,238, 277 və s.)
Hədis və
rəvayətlərdə bütün peyğəmbərlərin namazından tək-tək söz açılır. Mövzunu Quran
işığında araşdırdığımızdan o hədislərə müraciət etmədik. Bəzi alimlər “Bəyyinə”
1-5 ayələrinə əsasən qeyd edir ki, namaz həmişə elə beş vaxtdan ibarət olub. Bu
mövzuda da daha çox məlumatlı olmaq istəyənlər həmin surənin təfsirinə müraciət
edə bilərlər.
Qurana görə
yaradılışın səbəbi də məhz ibadətdir. (“Bəqərə” 21.) Bu ibadətlərin də ən
üstünü namazdır ki, dinin sütunu kimi hədislərdə qeyd olunmuşdur. İnsan
yaradılışının məqsəd və qayəsinin məhz namaz olmasından söz açan həmin ayə ilə
sözümüzü yekunlaşdırırıq.
“Zariyat” 56: “Cin
və insanları yalnız Mənə ibadət etmək üçün yaratmışam.”
Mahir Şəkərov – İlahiyyatçı, araşdırmaçı.
Yorumlar
Yorum Gönder