Əzadarlıq məraismlərinə dil uzadıb, inkar edənlərə Qurandan yarım əsrlik əzadarlıq nümunəsi
Quranda əzadarlıq mədəniyyəti.
Qurani-kərim baxımından
dünyasını dəyişən şəxsə, və ya öz yaxınlarını itirən şəxs ağlaya və ya kədərlənə
bilər? Ümumiyyətlə İslamın əzadarlığa münasibəti necədir?
Uca Allah buyurur: “Biz sizi aclıq, qorxu,mal- dövlətlə, övladla, məhsul
qıtlığı ilə imtahan edərik. (Ya peyğəmbər) Müjdə ver o kəslərə ki, onlara bir müsibət baş
verdikdə onlar deyərlər: Biz Allaha məxsusuq və ona tərəf qayıdarıq.” (“Bəqərə”
surəsi, 155-156)
Ayədən məlum olur ki, müsibət
zamanı ağlamaq olar lakin, Allah bizə səbri tövsiyə edir.
Hz Yaqub (ə) oğlu Yusif (ə) üçün ağlaması: Hz Yaqub (ə) oğlu Yusifdən ayrı düşdüyü
üçün təxminən 40 il (bəzi mənbələrdə 70-80 il) ağlayır. O qədər ağlayır ki, hər iki gözü kor
olur. Quran buyurur: “(Yaqub dedi) Heyif
sənə yazıq Yusif. Dərd qəmdən ağlamaqdan gözləri kor oldu. (Oğlanları ona dedi)
Allaha and olsun ki sən Yusif deyə-deyə
ya xəstələnib əldən düşəcək ya da
öləcəksən.” (“Yusif” surəsi, 84-85)
Hz Yaqub (ə) oğlu Yusifin sağ salamat olduğunu bildiyi halda gözləri
kor olana qədər ağlayır. Hətta məsələ xəstəlik
və ölüm həddinə qədər çatır. Yaqub (ə) oğlunun ölmədiyini bildiyi halda və
bütün bunlara baxmayaraq, bu qədər
ağlayırsa biz niyə ağlamayaq? Başqa bir sözlə Quran bu işə icazə verdiyi halda,
kimin nə ixtiyarı var ki, dünyasını dəyişənlərə ağlamağı qadağan etsin və bu işə
mane olsun?
Bütün ilahi peyğəmbərlər bizlərə bir nümunədir. Elə isə bu mövzuda
bizə nümunə olan Həzrəti Yaqubun (ə) oğluna uzun illər ağlamasını niyə bəziləri
gözardı edir? Qurani-Kərim Həzrəti Yaqubun bu əməlini gətirməklə bu işi təsdiq
edir və bütün müsəlmanlara bunu bir nümunə göstərir.
Əhli sünnə təfsirlərinə əsasən
Həzrəti Yaqub 80 il Həzrəti Yusifə (ə) ağlayıb göz yaşı tökdü, matəm saxladı.
İbnul Covzi öz təfsirində “Yusif” surəsinin təfsirində yazır: Həsənul-Bəsri
deyir: “Həzrəti Yaqub (ə) oğlu Yusifdən ayrı düşdüyünə görə 80 il ona göz yaşı
tökdü, qəmləndi. Həmin zamanda yer üzərində Allah yanında Həzrəti Yaqubdan (ə)
daha əziz birisi yox idi.” (İbnul Covzi “Zədul Məsir fi ilmit-təfsir” səh. 713)
Digər bir təfsir sözügedən ayənin təfsirində yuxarıda qeyd olunan məsələləri
qeyd etdikdən sonra yazır: “Bünyaminin xəbəri Həzrəti Yaquba çatdıqda (ə) uzaq Həzrəti
Yaqubun (ə) dər qəmi daha da artdı. Bu minvalla onların qovuşması 80 il uzandı.
Bu müddət ərzində Həzrəti Yaqubun gözünün yaşı qurumadı.” (Hafiz Bəğəvi - “Məalimut-tənzil” c. 4, səh. 267)
Digər bir təfsir “Yusif” surəsinin 84-cü ayəsinin təfsirində yazır:
“Həzrəti Yaqub (ə) oğlu Yusif (ə) üçün o qədər ağladı ki, gözlərinin hər ikisi
ağardı.” (“Ənvarut-tənzil, Əsrarut-təvil”
c. 3, səh. 174)
Quran təfsirlərində qeyd olunan ayənin təfsirində oxşar sözlər çoxdur. Məsələn, Həzrəti Yaqubun
(ə) müsibətinin həddinin 70 oğlu ğlən ananın müsibəti həddində olması və Həzrəti
Yaquba 100 şəhidin savabı verilməsi (Hafiz Bəğəvi - “Məalimut-tənzil” c. 4, səh. 269), Yaqubun
(ə) Həzrəti Yusif üçün çox üzülüb ağlaması (Şövkani “Fəthul-Qədir” 709 )
Bütün bunlarla yanaşı daha bir məqam vardır. Təfsiri Qurtubi “Yusif”
surəsinin 84-cü ayəsindən Həzrəti Yaqubun (ə) ağlamasından danışarkən, deyir:
“Ağlamaq, kədərlənmək qadağan deyil ki. Qadağan olunan budur ki, insan kədər
ona üz verəndə paltarını cıra, hay-küy sala və bəyənilməyən sözlər deyə.” (“Təfsiri
Qutubi” c. 11, səh. 432 )
Qurtubinin sözünüqüvvətləndirən bir hədisi də nəzərinizə çatdıraq. Bu
hadisəni Tirmizi belə rəvayət edir: “Peyğəmbər (s) Əbdurrəhmanın əlindən tutub
onunla birlikdə İbrahimin yastığına yaxınlaşdı.Onu qucağına alıb dizinin üstünə
qoyaraq ağlamağa başladı. Əbdurrəhman: Siz ağlayırsız? Məgər siz bizə ağlamağı
qadağan etmədiniz? Peyğəmbər (s): Xeyr! Mən sizi iki dəstənin, günahkar axmaq və səfehlerin
ahu-fəğan və fəryad etməsindən çəkindirmişdim. Çünki onlar müsibət gördükdə,
üzlərini və yaxalarını cırır, şeytani nalələr edirlər.” (Tirmizi 4 c, s 226- cənaiz
kitabı).
Quran ayələri və həmin ayələrin təfsirinə əsasən gördük ki, Həzrəti
Yaqub (ə) 80 il oğlu Yusifə (ə) matəm saxladı. Deməli, əzadarlıq etməyin heç
bir eybi yoxdur. Çünki bu işi bütün insanlığa nümunə şəxslərdən biri olan Həzrəti
Yaqub (ə) etmişdir və Quran da onun
etdiyi bu əməli inkar etməmişdir. Əksinə onu bizə çatdırmaqla təsdiq
etmişdir. Həzrəti Yaqubun 80 illik matəminə iradınız varmı? Əgər yoxdursa
insanların matəm mərasimlərinə dil uzadaraq, onu din adına inkarçılıq mövqeyindən
çıxış etməyin.
Mahir Şəkərov – İlahiyyatçı, araşdırmaçı.
Yorumlar
Yorum Gönder